علامه طباطبایی
ما بزرگترین کاری که در عالم داریم و هیچ کاری
از اطوار و شئون زندگی ما مهمتر از آن نیست،
این است که خود را بسازیم.
رهبر فرزانه انقلاب
او مجموعه ای از فرهنگ و معارف اسلام بود،
فقیه بود ، حکیم بود،آگاه از اندوخته های فلسفی
شرق و غرب بود. مفسر قرآن بود...
آیت الله حسینی بوشهری در جمع خانواده های شهدای مدافع حرم در دارالقرآن علامه طباطبایی: شهدای مدافع حرم آبرو و عزت اسلام هستند / شهدای مدافع حرم مرگ آگاهانه و با بصیرت داشتند
شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰ دیدگاه - ۸۲۱ بازدید

مراسم سومین ضیافت افطاری دارالقرآن علامه طباطبایی مفسر بزرگ قرآن کریم شنبه یازدهم خرداد ماه با حضور آيت الله هاشم حسینی بوشهری خطیب جمعه شهر قم و ریاست شورای عالی حوزه های علمیه و جمعی از خانواده های شهدای مدافع حرم برگزار شد.

آیت الله حسینی بوشهری در این مراسم اظهارداشت: از همت بلند دست اندرکاران دارالقرآن علامه طباطبایی به عنوان مرکز عظیم قرآنی به دلیل برپایی دوره های قرآنی و برپایی این جلسه ارزشمند که با حضور علما، فضلا و خانواده مکرم شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) تشکیل شده تقدیر و تشکر می کنم و از همه عزیزانی که در رابطه با خانواده های شهدای مدافع حرم قبول مسئولیت کردند و همه دغدغه شان را رسیدگی به این خانواده ها قرار داده اند به سهم خود تقدیر و تشکر می کنم.

وی با اشاره به برگزاری این مراسم در بیت علامه طباطبایی بیان کرد: جا دارد از انسان بزرگی که هم در زمان حیات خود در گسترش کلام وحی منشا تاثیر بود و هم در زمان مماتشان منشاء اثر است و این بیت در مناسبت های مختلف پذیرای شخصیت های علمی و انقلابی و امشب هم میزبان خانواده مکرم شهیدان مدافع حرم است. 

وی بیان کرد: انسان روزهای سرنوشت سازی در زندگی دارد و همه انسان ها ابتدا با متولد شدن پا به عرصه وجود می گذارد و سپس ادامه حیات می دهد و در مرحله ای هم از این عالم رخت برمی بندد و از این دنیا می رود و در پیشگاه حضرت حق حاضر می شود که یوم الحساب است و نامه اعمال را به دست انسان می دهند. 

امام جمعه موقت قم با مطرح کردن این سوال که چگونه از این عالم رخت برمی بندیم؟ و آیا عاقبت به خیر می شویم؟ اظهارداشت: اگر روزی که در پیشگاه پرودگار عالم محشور می شویم، عاقبت به خیر از این دنیا رفته باشیم حساب ما سهل و آسان خواهد بود اما اگر با شرایط بد ودر حال معصیت و گناه از دنیا رفته باشیم، مورد خشم و غضب پروردگار خواهیم بود. 

وی با بیان اینکه مرگ دو قسم خوب و بد دارد، گفت: مرگ در حال عبادت و انجام کارهای خیر، مرگ در روزهایی که مشمول رحمت اللهی است مانند روز و شب جمعه و اعیاد و مرگ همراه با شهادت از مصادیق بارز مرگ خوب است.

وی افزود: مرگ های بسیار بد مرگ هایی است که انسان در حالت گناه و زمانی که در جبهه باطل شمشیر می زند و یا در حالت کفر از دنیا برود. 

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد:‌ به شکل طبیعی خواست همه ما این است که عاقبت به خیر باشیم و مرگ ما مورد عنایت ذات کبریایی پرودگار باشد و دعایی که برای حیات و ممات ما قرار دادند «اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد» زندگی و مرگی زیباست که در راه و مورد رضایت اهل بیت(س) باشد. 

شهدای مدافع حرم بهترین مرگ را داشتند

وی گفت: خوشا به حال شهدای مدافع حرم که قدم در این میدان گذاشتند و به شهادت رسیدند و مرگ آنان در حال شهادت، عبادت و جهاد در راه خدا بوده و همه ویژگی هایی که می شود برای یک مرگ شایسته مثال زد در این مرگ است و اگر در میان این شهدا، کسانی باشند که در روز و شب جمعه به شهادت رسیده باشند مرگ بسیار خوبی داشته اند که خیرات در آن جمع است. 

وی بیان کرد: آیت الله بروجردی همیشه آه می کشیدند و با حسرت می گفتند که خدایا نکند من از این دنیا بروم و رفتن من در این دنیا در جهت رضای تو نباشد. 

این استاد بزرگ حوزه علمیه قم بیان کرد: آقای اشراقی داماد امام راحل خاطره ای دارند که روزی امام به ایشان گفتند اگر به شما بگویند یک دعای مستجاب داری، چه دعایی مطرح می کنی؟ آقای اشراقی گفتند که علم زیاد همراه با عمل؛ امام فرمودند اما من دعا می کنم «اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا». 

شهدای مدافع حرم آبرو و عزت اسلام هستند

وی ادامه داد: پایان راه باید مورد عنایت ذات پروردگار باشد و خانواده شهدای مدافع حرم اقدام مهم و کارستان کرده اند زیرا فرزندانی را تربیت کرده اند که آبرو و عزت برای اسلام شدند. 

شهدای مدافع حرم مرزهای جغرافیایی را به دلیل حب اهل بیت(س) درنوردیدند

وی با بیان اینکه فرهنگ اسلام مرز نمی شناسند، تصریح کرد: همانگونه که رهبر انقلاب بیان کردند ویژگی شهدای مدافع حرم این است که مرزهای جغرافیایی را درنوردیده اند. 

آیت الله حسینی بوشهری گفت:‌ جوانان افغانستانی، پاکستانی و سایر ملت ها برای حمایت از اهل بیت(س) و به عشق حضرت زینب(س) عقیله بنی هاشم وارد میدان شدند و پیشانی بند یا زینب بستند زیرا پیامبر اسلام(ص) هم فرمودند که هر چیزی اساس و پایه دارد و اساس اسلام محبت اهل بیت است.

وی تصریح کرد: عشق به اهل بیت در خانواده های شهدای مدافع حرم جا افتاده و نهادینه شده و آنان شفیعان خانواده هایشان در روز قیامت هستند. 

وی بیان کرد: انسان ها انتخاب های مختلفی مانند انتخاب دین، زندگی، منزل، شغل و امثال آن دارند گاهی انتخاب ها دنیا طلبانه و منفعت خواهانه است و بسیاری این انتخاب های دنیایی را دارند و در تاریخ اسلام افرادی داشتیم که در رابطه با غدیر و سقیفه شعر می گفتند و دنیا گرا بودند و طبق اقتضای زمان شعر گفتند. 

شهدای مدافع حرم مرگ آگاهانه و با بصیرت داشتند

امام جمعه موقت قم عنوان کرد: برخی از انتخاب ها به دلیل ترس، برخی از روی تعصب قومی و برخی از سر جوزدگی است مانند افرادی که در حرم های اهل بیت(س) و امامزاده ها با حجاب می شود اما از آن فضا که دور می شود وضعیت دیگری پیدا می کند اما انتخاب راه اهل بیت(س) آگاهانه و از روی بصیرت و درک درست است. 

شهدای مدافع حرم بهترین انتخاب را کردند

وی به خانواده های شهدای مدافع حرم تبریک گفت که فرزندان آنان نه به خاطر دنیا، ترس، تعصب و جوزدگی بلکه به دلیل حب اهل بیت(س) انتخاب آگاهانه داشته اند که زیباترین انتخاب در زندگی آنان وجود داشته است. 

وی گفت:‌ نبی مکرم اسلام(ص) به صدیقه طاهره سلام الله می فرمایند علی(ع) به خواستگاری تو آمده است؛ اجازه می دهی؟ و حضرت فاطمه(س) رضایت خدا را بر دیگر انتخاب ها ترجیح می دهند و می فرمایند: آیا خدا راضی است؟ پیامبر(ص) می فرمایند بله خدا راضی است و ایشان می گویند پس من حرفی ندارم. 

آیت الله حسینی بوشهری گفت: زمانی که حضرت رسول(ص) از حضرت علی(ع) می پرسند که فاطه(س) برای تو چگونه همسری است؟ ایشان می فرمایند: «بهترین کمک کار من در مسیر اطاعت خداوند است» و این بهترین انتخاب است. 

وی ادامه داد: در یکی از جنگ ها که بلال هم حضور داشت وی خنجر را برداشت و بالای سر یکی از کفار آمد تا سر از تن وی جدا کند فرد کافر نقش بر زمین بود و شمشیر بلال بالا رفته بود اما از طرف پیامبر(ص) ختم جنگ اعلام شد شخص کافر گفت دیگر مرا نمی کشی؟‌ بلال گفت: مگر صدای پیامبر(ص) را نشنیدی که اعلام پایان جنگ کرد ما برای هوا و هوس نمی جنگیم ما برای رضای خدا و رسول آن می جنگیم و دیگر من اجازه ندارم سر از تن تو جدا کنم لذا اگر انتخاب و زندگی ما بر اساس رضای خدا باشد ارزش دارد. 

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم افزود: آفرین بر این فرهنگ اسلام و باید این فرهنگ اسلام را به همه جهان مخابره کرد. 

اگر شهدای مدافع حرم نبودند داعش مرزها را می نوردید

وی گفت: رهبر انقلاب و همه دلسوزان به وجود شهدای مدافع حرم و خانواده های آنان افتخار می کنیم زیرا هدف داعش این بود که ایران را بگیرد اما شاهدیم که امروز دشمن زبون شده زیرا داعش طبق نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی بنا نبود برای خود مرزی انتخاب کند واگر این جوانان نبودند امروز وضعیت به گونه ای دیگر رقم می خورد.

مردم معامله قرن را به شکست می کشانند

 وی گفت: هم اکنون هم دنبال معامله قرن هستند اما مردم ما به میدان آمدند و این معامله را هم به شکست خواهند کشاند.

لازم به ذکر است که در پایان این مراسم از ۴۰ دانش آموز ممتاز فرزند شهدای مدافع حرم تجلیل شد و آنان هدایای خود را از دست آیت الله حسینی بوشهری ریاست شورای عالی حوزه های علمیه دریافت کردند.

بازتاب خبر در رسانه ها :

گزارش تصویری حوزه

گزارش تصویری فارس

گزارش تصویری برنا

گزارش تصویری رسا

گزارش تصویری قم فوری

گزارش تصویری قم نیوز

گزارش تصویری تابناک قم

گزارش تصویری شبستان

----------------

کزارش فیلم حوزه

----------------

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری شبستان

خبرگزاری شفقنا

خبرگزاری مهر

خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری ابنا

خبرگزاری برنا

خبرگزاری فارس

خبرگزاری فرهنگیان پرس

خبرگزاری پانا

خبرگزاری بسیج

خبرگزاری تقریب

خبرگزاری خبرنگاران جوان

خبرگزاری ایلنا

خبرگزاری رسا

خبرگزاری خبرآنلاین

خبرگزاری رضوی

-------------

روزنامه شروع

روزنامه اقتصادملی

روزنامه رسالت

روزنامه رسالت(pdf)

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه جمهوری اسلامی(Pdf) 

-------------

سایت صاحب خبر

سایت قم نیوز

سایت قم فوری

سایت تابناک قم

سایت قم نا

سایت شهربیست

سایت شهرکریمه

سایت خبردان

سایت خبرفارسی

سایت خبربان

سایت انقلاب نیوز

سایت جمهوریت

سایت تی نیوز

سایت قطره

سایت همراهان خبر

سایت تعزیه سرا

سایت راه دانا

سایت همراهان خبر

سایت خبر وی آی پی

سایت آیلوک

سایت خبریاب

سایت خبروان

سایت بوشهر نیوز

سایت مجا نیوز

سایت پارسی پو

سایت اتحاد آن لاین

 

 

 

بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • حوزه

    فارس

    رسا

    قم نیوز

    برنا

    شبستان

    قم فوری

    تابناک

  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • خبرگزاری حوزه

    خبرگزاری فارس

    خبرگزاری ایکنا

    خبرگزاری شفقنا

    خبرگزاری تسنیم

    خبرگزاری ایرنا

    خبرگزاری ابنا

    خبرگزاری بسیج

    خبرگزاری خبرنگاران جوان

    خبرگزاری رسا

    خبرگزاری شبستان

    خبرگزاری مهر

    خبرگزاری برنا

    خبرگزاری ایلنا

    خبرگزاری رضوی

    خبرگزاری خبرآنلاین

    خبرگزاری ایسنا

    خبرگزاری فرهنگیان پرس

    خبرگزاری پانا

    خبرگزاری تقریب

  • بازتاب در روزنامه ها
  • روزنامه جمهوری اسلامی

    روزنامه جمهوری اسلامی(pdf)

    روزنامه رسالت

    روزنامه رسالت (pdf)

    روزنامه اقتصاد ملی

    روزنامه شروع

  • بازتاب در سایت ها
  • سایت صاحب خبر

    سایت قم نیوز

    سایت شهر بیست

    سایت انقلاب نیوز

    سایت قم فوری

    سایت تابناک

    سایت قم نا

    سایت شهر کریمه

    سایت خبردان

    سایت خبرفارسی

    سایت خبریان

    سایت جمهوریت

    سایت تی نیوز

    سایت قطره

    سایت همراهان خبر

    سایت آیلوک

    سایت خبریاب

    سایت خبروان

    سایت بوشهر نیوز

    سایت مجا نیوز

    سایت پارسی پو

    سایت اتحاد آنلاین

    گالری تصاویر
    هیچ دیدگاهی برای این خبر نوشته نشده است
    طراحی شده توسط مدرن هاست
    ورود به پنل کاربری