علامه طباطبایی
ما بزرگترین کاری که در عالم داریم و هیچ کاری
از اطوار و شئون زندگی ما مهمتر از آن نیست،
این است که خود را بسازیم.
رهبر فرزانه انقلاب
او مجموعه ای از فرهنگ و معارف اسلام بود،
فقیه بود ، حکیم بود،آگاه از اندوخته های فلسفی
شرق و غرب بود. مفسر قرآن بود...
نویسنده و مبلغ حوزه: علامه طباطبایی(ره) عالمی زمان‌شناس بود
پنجشنبه, ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۰ دیدگاه - ۵۷۷ بازدید

نویسنده و مبلغ حوزه علمیه با برشمردن ویژگی‌های علامه طباطبایی(ره) تاکید کرد: علامه طباطبایی عالم عارف به زمان بود و وقتی شروع به تفسیر کرد آن را به مدت ۲۰ سال و برای پرداختن به مسائل روز نوشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد زمانی، نویسنده، مولف و مبلغ بین‌المللی پنجشنبه ۲۲ فروردین ماه در جریان بازدید شرکت‌کنندگان سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب علوم دینی از دارالقران علامه طباطبایی(ره) در سخنانی ضمن تبریک میلاد باسعادت امام سجاد(ع)گفت: امام سجاد(ع) با تالیف صحیفه سجادیه به مردم یاد دادند که چگونه خداوند را عبادت کنند و ارتباط میان خالق و مخلوق را ترسیم فرمودند.

وی خطاب به طلاب بیان کرد: برخی از شما که دروس حوزوی را بلد هستید می‌دانید ما وقتی می‌خواهیم خدا را اثبات کنیم می‌گوئیم دور و تسلسل باطل است و از جمله در دعاهای امام سجاد(ع) می توانیم استدلال‌های قوی برای اثبات بطلان دور بیابیم یعنی این دعا علامه بر بعد معنوی، مشتمل بر مسائل و مضامین عالی معرفتی و علمی است.

زمانی با بیان اینکه امام در صحیفه بیش از ۷۴ دعا داشته‌اند که ۵۱ عدد از آن به ما رسیده است و برخی در مقاطع تاریخی و هجوم به کتب شیعه حذف شده است تصریح کرد: امام سجاد(ع) کاری اساسی را بنا کرد و آن اینکه وقتی یزید به اسلام هجوم آورد و وحی را زیر سؤال برد به تالیف صحیفه رو آورد تا مردم به این فرمایشات رجوع کنند و معارف الهی زنده بماند.

این نویسنده و مولف همچنین با اشاره به شخصیت علامه طباطبایی(ره) اظهار کرد: علامه طباطبایی عالم عارف به زمان بود و وقتی شروع به تفسیر کرد آن را به مدت ۲۰ سال و برای پرداختن به مسائل روز نوشت؛ در دیداری که با علمای اهل سنت سوریه داشتم المیزان را به مسجد خالد بن ولید و علمای اهل سنت هدیه کردم؛ آن ها وقتی آن را دیدند از مسائل عقلی و فکری و اجتماعی و مسائل جدید و ... در این تفسیر تعجب کردند.

این مولف و نویسنده حوزوی افزود: برخی علمای نجف و قم به نوشتن تفسیر اقدام کردند اما المیزان تفسیری خاص است؛ بنده از ابتدا تا انتهای این تفسیر را خوانده و ۱۲۰۰ سؤال یافتم همچنین ایشان شاگردان بزرگی مانند شهید مطهری و آیت‌الله سبحانی تربیت کردند که به ترتیب بیش از ۵۰ و ۲۰۰ تالیف دارند.

زمانی تصریح کرد: علامه محب اهل بیت(ع) بود و در مراسم عزاداری ائمه حضور پیدا می‌کردند به گونه‌ای که مردم از شدت گریه وی تعجب می کردند همچنین علامه دارای سعه صدر و صبر زیادی بود؛ وقتی برخی شخصیت‌ها مانند هانری کربن در جلسات علمی اشکالاتی را مطرح می‌کرد  ایشان با سعه صدر پاسخ می‌داد.

وی بیان کرد: علامه اهل عبادت و راز و نیاز بود و بیشتر شب‌ها به خصوص در ماه رمضان از اول تا پاسی از شب مشغول عبادت و نوشتن تفسیر و بکاء و زاری به درگاه خدا بود و اگر ما می خواهیم پیرو امثال ایشان باشیم باید راه آنان را برویم.

این استاد حوزه ادامه داد: خصلت دیگر علامه این بود که وی در منزل و دربرخورد با همسر و سایر اعضای خانواده خود، خوش‌اخلاق بود؛ کارهای شخصیش را خودش انجام می‌داد و آن را بر دوش دیگران نمی‌انداخت.

وی درباره رابطه علامه و امام خمینی(ره)اظهارکرد: وقتی امام در نجف بودند ارتباط علامه و امام برقرار بود و وقتی امام به ایران آمدند ایشان به زیارت امام رفتند و امام هم علاقه زیادی به وی داشتند.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

گزارش تصویری حوزه

گزارش تصویری قم فوری

-----------------

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری شفقنا

-----------------

سایت شیعه نیوز

سایت خبرفارسی

سایت قم فوری

سایت قطره

 

 

 

بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • گالری تصاویر
    بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • هیچ دیدگاهی برای این خبر نوشته نشده است
    طراحی شده توسط مدرن هاست
    ورود به پنل کاربری