علامه طباطبایی
ما بزرگترین کاری که در عالم داریم و هیچ کاری
از اطوار و شئون زندگی ما مهمتر از آن نیست،
این است که خود را بسازیم.
رهبر فرزانه انقلاب
او مجموعه ای از فرهنگ و معارف اسلام بود،
فقیه بود ، حکیم بود،آگاه از اندوخته های فلسفی
شرق و غرب بود. مفسر قرآن بود...
آیت الله العظمی سبحانی : قرآن کریم معجزه جاویدان پیامبر است و آیین جاویدان معجزه جاویدان لازم دارد
سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰ دیدگاه - ۴۱۵ بازدید

کِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَیْکَ مُبَارَکٌ لِیَدَّبَّرُوا آیَاتِهِ وَلِیَتَذَکَّرَ أُولُو الْأَلْبَابِ کتابی فرخنده بر تو فرو فرستادیم تا در آیات آن تدبیر کنند و خردمندان از آن پند گیرند.

قرآن کریم معجزه جاویدان پیامبر اسلام است و آیین جاویدان معجزه جاویدان لازم دارد تا در هر زمانی حجت را بر خواهان حق و حقیقت تمام کند.

بنابراین آشنایی با قرآن کریم و کلام پروردگار وظیفه هر انسان حقیقت‌جویی است و نخستین قدم آن هم همین تلاوت، حفظ و قرائت قرآن کریم است که در خود قرآن در این مورد بسیار تأکید شده است.

در سوره مزمل خداوند تبارک‌وتعالی می‌فرماید قُمِ اللَّیْلَ إِلَّا قَلِیلًا نِصْفَهُ أَوِ انْقُصْ مِنْهُ قَلِیلًا. أَوْ زِدْ عَلَیْهِ وَرَتِّلِ الْقرآن تَرْتِیلًا یعنی بخشی از شب را باید به تلاوت قرآن اختصاص داد زیرا تلاوت آیات شریفه قرآن فی‌نفسه مطلوب الهی است.

تلاوت و حفظ قرآن مقدمه آگاهی از مفاهیم آن است و آگاهی مقدمه عمل به دستورات نورانی قرآن است و عمل نهایتا معرفت الهی منجر می‌گردد. اکنون به حمدالله شاهد برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از سوی دارالقرآن امام علی بن ابیطالب علیه السلام می‌باشیم که نمایانگر فعالیت‌های قرآنی بانوان در سطح جامعه اسلامی است و به لطف الهی مسیر رشد و ترقی خود را روزافزون طی می‌کنند.

هم‌اکنون اقبال بانوان به حفظ آیات الهی نسبت به آقایان بسیار پیشی گرفته و این مهم جای شکر الهی را دارد چرا که اگر بانوان با قرآن آشنا شوند بی‌شک محیط خانواده هم قرآنی می‌شود. بانوان نقشی مهم و اساسی در تربیت فرزندان و نهاد خانواده دارند و قرآنی بودن آنان تأثیر به سزایی در ترویج فرهنگ قرآن کریم در نسل‌های آینده دارد.

دارالقرآن امام علی علیه السلام که توفیق برگزاری این رویداد مبارک و ارزشمند را دارد، توفیق مهم دیگری را هم داشته است و آن احیا بیت عالم ربانی و مفسر بزرگ قرآن کریم و صاحب تفسیر المیزان، حضرت علامه طباطبایی رحمه الله علیه است؛ که بحمد الله این بیت شریف نیز هم‌اکنون یکی از مراکز و مدارس تفسیری در حوزه علمیه قم شده است.

دوام توفیقات همه دست‌اندرکاران و خادمان قرآن کریم و همچنین همه شرکت‌کنندگان در این مسابقات قرآنی را از درگاه الهی مسألت می‌نماییم.

بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • سایت حوزه

    گالری تصاویر
    بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • هیچ دیدگاهی برای این خبر نوشته نشده است
    طراحی شده توسط مدرن هاست
    ورود به پنل کاربری