علامه طباطبایی
ما بزرگترین کاری که در عالم داریم و هیچ کاری
از اطوار و شئون زندگی ما مهمتر از آن نیست،
این است که خود را بسازیم.
رهبر فرزانه انقلاب
او مجموعه ای از فرهنگ و معارف اسلام بود،
فقیه بود ، حکیم بود،آگاه از اندوخته های فلسفی
شرق و غرب بود. مفسر قرآن بود...
با حضور آیت الله نوری همدانی؛ سومین ضیافت افطاری دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد
چهارشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰ دیدگاه - ۵۰۷ بازدید

ضیافت افطاری دارالقرآن علامه طباطبایی با حضور حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی و جمعی از اعاظم حوزه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالقرآن علامه طباطبایی(ره)، ضیافت افطاری دارالقرآن علامه طباطبایی چهارشنبه شب(16 خرداد) با حضور حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی و جمعی از اعاظم حوزه و همزمان با شام شهادت مولای متقیان علی(ع) برگزار شد.

در این مراسم آیت الله مرتضی مقتدایی عضو شورای عالی حوزه های علمیه، جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ومجلس خبرگان رهبری و همچنین شخصیت های حوزوی و اساتید حوزه علمیه حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی  با بیان این که عنصر اصلی اقتدار و قدرت نظام اسلامی ایران شخص رهبر معظم انقلاب است، اظهار داشت: ایشان در طول 30 سال اخیر با رهبری های خردمندانه کشتی انقلاب را در دریای متلاطم امروز حفظ کردند و اجازه ندادند که به کشور تجاوز شود.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی 80 میلیون نفر را به خوبی اداره و حفظ کردند، ایشان حتی منطقه را به خوبی مدیریت کرده و جلوی بسیاری از شرارت ها را گرفتند، این نقطه قوت نعمت بسیار بزرگی است و تمام پیشرفت ها مرهون این نقطه قوت است.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان این که اگر نقطه قوت رهبری وجود داشته باشد پیشرفت های دیگر حاصل می شود، ابراز داشت: اگر خدایی نکرده روزی این نقطه قوت را نداشته باشیم هیچکدام از پیشرفت ها حاصل نخواهد شد و از بین خواهد رفت.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب هوشیارانه پای کار ایستاده اند و انقلاب اسلامی را به پیش می برند و همگان را از توطئه ها و ترفندهای دشمن آگاه می کنند، رهبر انقلاب رهبری بیدار، آگاه، متقی و مجمع فضائل و کمالات هستند، این سخنان شعار نیست و بسیار از بزرگان که دارای کمالات بسیاری هستند تأکید می کنند که بهترین شخصیت برای رهبری و هدایت جامعه رهبر معظم انقلاب هستند.

نجفی قدسی خاطرنشان کرد: مرحوم آقای پرورش 6 سال عضو شورای عالی دفاع بود در کنار رهبر انقلاب حضور داشت، ایشان می فرمود 6 سال از نزدیک با رهبری ارتباط داشتم و دو روز ایشان را یکسان ندیدم بلکه هر روز از روز قبل بهتر و نورانی تر بودند، کجا چنین شخصیتی پیدا می شود؟

وی اضافه کرد: الحمدلله افتخار داریم که بعد از امام راحل زمام جامعه در دست چنین رهبری قرار دارد، رهبر انقلاب نقطه قوت نظام اسلامی هستند، در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هجمه ها بسیار شده و در فضاهای مختلف با توهین و دروغ می خواهند مقام ولایت فقیه را از عظمت و ابهت بیندازند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: اگر ملت یکپارچه پشت سر رهبری باشند همانگونه که امام راحل فرمود آسیبی به مملکت وارد نخواهد شد، اگر اتحاد و همدلی بر محور ولایت فقیه حفظ شود استکبار هیچ کاری از پیش نخواهد برد، دشمن می داند که رمز اقتدار چیست از این رو سعی می کند با شایعات بی اساس و دروغ ضربه بزند، باید هوشیار بوده و نسبت به این نعمت بزرگ شکرگزار باشیم و بدانیم که بقیه نعمت ها در پرتو وجود ایشان است.

وی افزود: برخی می گویند چرا باید در سوریه و عراق حضور داشته باشیم و به تدابیر رهبری شک دارند در حالی که توجه ندارند که قصد اصلی دشمنان، ایران بوده است، 100 سال پیش انگلیس مکار 9 میلیون نفر از مردم ایران بر اثر قحطی ساختگی تلف کرد، آیا استکبار می خواهد دلسوز ما باشد؟، دشمنان هیچگاه به ما رحم نمی کنند و ما باید به فکر خودمان باشیم.

در ادامه حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به وظیفه علما در کلام مولای متقیان علی(ع) عنوان کرد: حضرت در خطبه شقشقیه می فرماید خداوند از علما پیمان گرفته که در برابر ظلم ظالمان و مظلومیت مظلومان ساکت و آرام ننشینند، علمای بزرگ در طول تاریخ هرگز در برابر ظلم و ستم ساکت و آرام نبوده اند.

این مرجع تقلید وظیفه روحانیت را در قبال مردم و جامعه بسیار سنگین دانست و خاطرنشان کرد: علما در هدایت جامعه نقش ویژه ای دارند، علما و روحانیت باید با مردم برخورد متواضعانه و کریمانه داشته باشند و به هدایت و مدیریت جامعه بپردازند.

وی اضافه کرد: امروز بسیار لازم است که روحانیت در صف اول حمایت از جامعه و انقلاب اسلامی باشد چرا که در دنیا امروز ظالمان فراوان هستند باید با آن ها مقابله کرد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به عظمت قران کریم، گفت: خداوند متعال قرآن را وسیله سیرابی عطش علما قرار داده چرا که هیچ علمی علما را سیراب نمی کند، مرحوم علامه طباطبایی در مسیر احیای علوم قرآن و تفسیر زحمات بسیار زیادی کشیدند.

وی افزود: مرحوم علامه طباطبایی وقتی به آیات عذاب می رسید گریه می کرد و مسائل را به صورت مجسم می دید، ایشان در این مسیر عمر خود را خرج کرد و امروز برکات آن دیده می شود؛ قرآن بهاری است که در دل و روح علما و فقها شکوفایی به وجود می آورد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که غالبا جهاد به سه دسته تقسیم می شود، اظهار داشت: حضرت امام جهادهای دیگری را واجب می دانند و می فرماید برای مقابله با فتنه، ایجاد عدالت و خارج کردن مستضعفان جهان از سیطره مستکبران واجب است.

وی ادامه داد: امیرمؤمنان در نامه به مالک اشتر می فرماید هرکس که می خواهد مملکت اسلامی را اداره کند باید با علما مجالست داشته باشد چرا که آن ها ارزش های جامعه اسلامی را می دانند و در هدایت جامعه مؤثر هستند؛ خدا را شاکر هستیم که در مکتب اهل بیت(ع) اشتغال داریم و باید قدردان این نعمت باشیم.

این مرجع تقلید با تأکید بر این که امروز نهج ابللاغه باید کتاب درسی حوزه های علمیه باشد، ابراز داشت: برای معرفی فرهنگ اسلام باید از قرآن و نهج البلاغه استفاده کنیم و آنان را ملاک عمل قرار دهیم، باید با تحقیق و دقت به نهج البلاغه نگاه شود.

بازتاب خبر در رسانه ها :

گزارش تصویری رسا

گزارش تصویری دانشجو

گزارش تصویری حوزه

گزارش تصویری رضوی

گزارش تصویری دانشجو

گزارش تصویری قم فردا

گزارش تصویری پانا

-----------------------------

خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری فارس

-----------------------------

روزنامه اعتدال

روزنامه اعتدال(pdf)

روزنامه رسالت (pdf)

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه جمهوری اسلامی(pdf)

روزنامه رسالت

روزنامه رسالت (pdf)

روزنامه مردم سالاری

روزنامه مردم سالاری (pdf)

-----------------------------

سایت قم نا

سایت دسترس

سایت قطره

سایت تی نیوز

سایت خبرفارسی

سایت مانیتورشفقنا

سایت خبربان

سایت زاما

سایت خبروان

سایت خواندنی ها

سایت خبری آسمان

 

 

 

 

بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • گالری تصاویر
    بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • هیچ دیدگاهی برای این خبر نوشته نشده است
    طراحی شده توسط مدرن هاست
    ورود به پنل کاربری