علامه طباطبایی
ما بزرگترین کاری که در عالم داریم و هیچ کاری
از اطوار و شئون زندگی ما مهمتر از آن نیست،
این است که خود را بسازیم.
رهبر فرزانه انقلاب
او مجموعه ای از فرهنگ و معارف اسلام بود،
فقیه بود ، حکیم بود،آگاه از اندوخته های فلسفی
شرق و غرب بود. مفسر قرآن بود...
کتاب «نقد ادله خلافت» رونمایی شد
شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰ دیدگاه - ۷۷۴ بازدید

کتاب «نقد ادله خلافت» اثر آیت‌الله نجم‌الدین طبسی در مورد استنادات اهل سنت به قرآن برای موجه جلوه دادن خلافت شیخین، رونمایی شد.

آیت‌الله نجم‌الدین طبسی، استاد و محقق برجسته حوزه علمیه شامگاه جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه در گردهمایی استادان تفسیر حوزه در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) در سخنانی با اشاره به تالیف کتاب نقد ادله خلافت گفت: در این اثر ۹ آیه که عمدتا اهل سنت برای مخالفت با امام علی(ع) و تایید خلافت شیخین استناد می‌کنند بحث شده است.

شامگاه جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه در حاشیه برگزاری شانزدهمین همایش استادان تفسیر قرآن حوزه علمیه قم در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) ،کتاب نقد ادله خلافت اثر آیت الله نجم الدین طبسی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رونمایی شد.

در این مراسم آیت الله سید مجتبی حسینی، نماینده رهبر انقلاب در عراق، حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی، حجت الاسلام سید ریاض حکیم، حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی رییس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم و آیت الله بطحائی، نماینده خبرگان رهبری حضور داشتند.

در این کتاب درباره آیات و روایاتی بحث شده است که اهل سنت برای اثبات مسأله خلافت به آنها استدلال می کنند.

آیت الله طبسی، نویسنده کتاب درباره انگیزه نگارش این اثر گفت:در این اثر درباره 9 آیه از آیات قرآن کریم که اهل سنت برای اثبات مشروعیت خلافت و شخصیت های خود به انها استناد می کنند، بحث و به برخی مسائل پاسخ داده شده است.

وی افزود: 9 آیه از آیات قرآن کریم که عمده آیاتی به شمار می رود که اهل سنت برای اثبات مشروعیت خلافت و شخصیت های خود استفاده می کنند در این اثر مورد بحث قرار گرفته و به مسائل پاسخ داده شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: همچنین 10 روایت از عمده روایات مورد بحث اهل سنت که در جلسات و صحبت ها از آن استفاده می کنند نیز مورد نقد و بحث قرار گرفته و به ابهامات پاسخ جواب داده شده است.

آیت الله طبسی با تأکید بر توجه به مباحث تحقیقی و علمی به ویژه در میان مبلغان، ابراز داشت: شاید گاهی برخی افراد به دلیل اینکه تحقیق کاملی در این زمینه نبوده دچار مشکلاتی نیز می شدند؛ چون این مباحث پراکنده بود و در یک جا جمع نشده بود که خوشبختانه در این مجموعه جمع آوری شد.

وی عنوان کرد: بنده 40 سال است که با اهل سنت مناظره و بحث دارم و متوجه شدم که متأسفانه در این مباحث حالت تدافعی برای شیعه ایجاد شده است به گونه ای که غدیر را مطرح می کنند و مدام ایراد می گیرند و بحث های گوناگون مطرح می کنند؛ از این رو به این نتیجه رسیدیم که شیوه بحث را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: ماهی نیست که اخبار اهل سنت به دست ما برسد و به این آیات و روایات استناد نکرده باشند، بنده از مدت ها قبل آروز داشتم که این آیات و نقد آن ها را در یک مجموعه جمع آوری کنم و در جایی ندیده بودم که به این موضوع به صورت تحقیقی پرداخته شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: چرا شیعه همواره باید دفاع کند؟ ما بدون دعوا و در یک بحث علمی از اهل سنت می پرسیم که برای مشروعیت خلافت و خلفای خود چه ادله ای دارند؟ به حول قوه الهی همه ادله آن ها رد شد و سه سال بر این موضوع کار کردیم؛ البته قبل از آن جزوه ای داشتیم که چند بار تدریس کردیم و در نتیجه اثر نقد ادله خلافت متولد شد.

وی اضافه کرد: در اولین سفر اروپایی که به دانمارک داشتم اوایل انقلاب بود و حزب التحریر و حزب هایی که بعدا سر از داعش بیرون آوردند فعالیت داشتند و با آن ها بحث می کردیم، یکی از آن ها نامه ای که برای حضرت امام فرستاده بودند را به بنده ارائه داد.

آیت الله طبسی گفت: این افراد به حضرت امام نامه نوشته بودند که حاضر هستند از ایشان تبعیت و انقلاب اسلامی را تأیید کنند اما به شرطی ولایت فقیه را کنار گذاشته و دم از خلافت بزنید، اگر گفتید که دنبال احیای خلافت راشدین هستید ما از شما تبعیت می کنیم و الا تبعیت نخواهیم کرد، از همان زمان فکر کردیم که مستندات آن ها برای خلافت چیست تا این که منجر به نگارش اثری در نقد ادله آن شد.

همچنین در این مراسم از نویسنده کتاب "مرد روزگاران" یعنی نوه شهید مدرس برای نگارش زندگی نامه و احوالات شهید آیت الله مدرس نیز قدردانی شد.

 

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

گزارش تصویری حوزه

گزارش تصویری رضوی

گزارش تصویری سایت اسرا

گزارش تصویری قم فردا

---------------------------

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری رسا1

خبرگزاری رسا2

خبرگزاری برنا

خبرگزاری تسنیم1

خبرگزاری تسنیم 2

خبرگزاری حوزه1

خبرگزاری حوزه2

خبرگزاری فارس

خبرگزاری خبرنگاران جوان

خبرگزاری ایلنا

خبرگزاری اقتصادی ایران

---------------------------

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه جمهوری اسلامی(pdf)

روزنامه اعتدال

روزنامه اعتدال(pdf)

روزنامه جهان اقتصاد

روزنامه خراسان

روزنامه خراسان(Pdf)

روزنامه 19دی(pdf)

روزنامه اقتصادملی(ص آخر)(pdf)

روزنامه مردم سالاری

روزنامه مردم سالاری(pdf)

---------------------------

سایت قم نیوز

سایت صاحب خبر

سایت قم فردا

سایت عقیق

سایت تی نیوز

سایت خبروان

سایت آخرین خبر

سایت قطره

سایت حلقه وصل

سایت هشتگ

سایت شیعه شفقنا

سایت خبرفارسی

سایت مانیتورشفقنا

سایت تیترنو

سایت خبرپو

سایت خبربان

سایت روجانیوز

سایت خبریاب

سایت تلکسیران

سایت بیمه اتکایی

سایت دسترس

سایت رسمی مصطفی هاشمی

سایت ردنیوز

سایت بتانیوز

سایت روزامه

سایت مگیتو

سایت پارس مطلب

سایت خبری نیوزس

سایت اول خبر

 

 

 

 

 

بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • گالری تصاویر
    بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • هیچ دیدگاهی برای این خبر نوشته نشده است
    طراحی شده توسط مدرن هاست
    ورود به پنل کاربری