علامه طباطبایی
ما بزرگترین کاری که در عالم داریم و هیچ کاری
از اطوار و شئون زندگی ما مهمتر از آن نیست،
این است که خود را بسازیم.
رهبر فرزانه انقلاب
او مجموعه ای از فرهنگ و معارف اسلام بود،
فقیه بود ، حکیم بود،آگاه از اندوخته های فلسفی
شرق و غرب بود. مفسر قرآن بود...
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره): کانون های فرهنگی هنری در کنار بسیج، مرکز ثقل مساجد هستند
یکشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰ دیدگاه - ۴۲۴ بازدید

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) گفت: ابزار خدمات فرهنگی در اکثر مساجد تعریف شده است و امید داریم که با تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد در کنار پایگاه های بسیج یک مرکز ثقل قوی و محکم در مساجد ایجاد شود.

مرتضی نجفی قدسی شامگاه شنبه 19 اسفند ماه در مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی مساجد کشور که در دارالقرآن علامه طباطبایی با حضور حضرات آیات استادی، غروی  از اعضای شورای عالی حوزه و مدرسی یزدی از فقهای شورای محترم نگهبان برگزار شد، گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نهال تازه روئیده ای است که به یک درخت تناور مبدل شده است و این توصیفی است که در قرآن کریم برای یاران پیامبر آمده که فرموده: كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَىٰ عَلَىٰ سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ یعنی مثل یاران پیامبر به مانند زراعتی است که جوانه های خود را بیرون آورده و پرورش یافته تا محکم شود و بر ساقه های خود بایستد  به گونه ای که کشاورزان از این نهال رشد یافته که بزرگ و تنومند شده است به شگفتی و وجد می آیند و البته این قدرت و قوت کافران را به خشم می آورد کما اینکه هم اکنون کانون های فرهنگی مساجد به یک جمعیت کثیر میلیونی تبدیل شده اند به شکلی که رهبر عظیم انقلاب از این پشتوانه فرهنگی در کنار بسیج نام بردند که با همکاری بسیج در مسیر انقلاب گام برمی دارند.

مسئول دارالقرآن علامه طباطبایی بیان کرد: مساجد زیادی در کشور داریم، ولی احیای مسجد به ساختمان و بنا نیست، بلکه به حضور مردم است؛ به خصوص نیازمند حضور  جوانان و نوجوانان است؛ حضور جوانان در مساجد نیازمند زمینه ها و ابزاری است که از جمله آنها همین فعالیت های فرهنگی و هنری است.

وی افزود: امیدواریم که با تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد در کنار فعالیت های بسیج یک مرکز ثقل قوی و محکمی در مساجد از  جمعیت جوانان ایجاد شود، که خوشبختانه در قم این اقدام نسبت به سایر استان ها بهتر و جدی تر انجام شده است و از این بابت باید شکرگذار باشیم.

وی گفت: امام راحل بیان کردند که زمانی باید برای انقلاب اسلامی نگران باشیم که مساجد ما خالی شوند؛ بنابراین اگر مسجدی دارای جمعیت کمی است باید توسط متدینین و معتمدین و جوانان انقلابی و ولایی احیا شود.

نجفی قدسی اظهارکرد: منزل علامه طباطبایی که امروز به دارالقرآن کریم مبدل شده است 13 سال محل سکونت علامه بود و هم اینک 6 از تاسیس این دارالقرآن می گذرد؛ هدف ما حمایت و پشتیبانی از حرکت تفسیری در حوزه بوده است.

وی افزود: در این راستا برگزاری دوره یکساله تقویت مهارت‌های بیان تفسیر در دارالقرآن علامه با حضور ۲۰۰ تن از طلاب حوزه در چهار کلاس تنظیم و در حال انجام است.

نجفی قدسی با بیان اینکه دارالقرآن علامه طباطبایی شعبه‌ای از دارالقرآن امام علی (ع) است بیان کرد: تاسیس این دارالقرآن سبب احیای منزل شهید آیت‌الله مدرس به عنوان یکی از علمای مجاهد و نستوه نیزشده است.

وی گفت: مسابقات قرآن در سال جاری توسط این دارالقرآن در گستره ملی برگزار شد که بیش از چهار هزار و ۶۰۰ شرکت‌کننده در بخش آقایان و هفت هزار و ۲۰۰ نفر در بخش بانوان در رشته‌های مختلف قرآنی شرکت کردند.

مسئول دارالقرآن علامه طباطبایی تصریح کرد: دارالقرآن امام علی(ع) که بزرگترین مسابقات قرآن کشور را برگزار میکند و همچنین آموزشهای مختلف قرآنی در سطوح تلاوت ، قرائت، حفظ و تفسیر را در گستره ملی پی میگیرد از اعتبار دولتی برخوردار نیست و صرفا با کمک های خیرین قرآنی و به شکل کاملا مردمی اداره می شود.

بازتاب خبر در رسانه ها :

گزارش تصویری حوزه

گزارش تصویری شبستان

گزارش تصویری قم فردا

----------------------------

خبرگزاری برنا

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری فارس1

خبرگزاری فارس2

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری رسا

خبرگزاری شبستان

خبرگزاری بسیج

خبرگزاری اقتصادی ایران

خبرگزاری ایونا

خبرگزاری تهران پرس

-----------------------------

روزنامه اعتدال

روزنامه اعتدال(pdf)

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه جمهوری اسلامی(pdf)

-----------------------------

سایت پایگاه خبری اتقان

سایت صاحب خبر

سایت قم نیوز

سایت انقلاب نیوز

سایت تابناک قم

سایت قطره

سایت شیعه شفقنا

سایت خبرفارسی

سایت خبروان

سایت هشتگ

سایت مانیتورشفقنا

سایت تی نیوز

سایت چه خبرا

سایت بتانیوز

سایت پارس مطلب

سایت اول خبر

سایت مصطفی هاشمی

سایت خبریاب

سایت آکاایران

سایت خبربان

سایت آنی خبر

سایت الیم

 

بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • گالری تصاویر
    بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • هیچ دیدگاهی برای این خبر نوشته نشده است
    طراحی شده توسط مدرن هاست
    ورود به پنل کاربری