علامه طباطبایی
ما بزرگترین کاری که در عالم داریم و هیچ کاری
از اطوار و شئون زندگی ما مهمتر از آن نیست،
این است که خود را بسازیم.
رهبر فرزانه انقلاب
او مجموعه ای از فرهنگ و معارف اسلام بود،
فقیه بود ، حکیم بود،آگاه از اندوخته های فلسفی
شرق و غرب بود. مفسر قرآن بود...
نجفی قدسی: قرآنیان با خدمت به مردم زمینه استمرار نظام اسلامی را فراهم کنند
شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰ دیدگاه - ۴۶۲ بازدید

مسئول دارالقرآن امام علی(ع) گفت: مسئولان جامعه قرآنی باید با خدمت خالصانه نسبت به مردم، زمینه استمرار نظام اسلامی را در جامعه فراهم کنند.

مرتضی نجفی قدسی، مسئول دارالقرآن امام علی(ع) کشور، پنجشنبه ۲۸ دی‌ماه در آیین تجلیل از حاملان و حافظان قرآن دارالقرآن امام علی(ع) شهرکرد که با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در استان، جمعی از مسئولان قرآنی و قرآن آموزان این دارالقرآن در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه یازدهمین دوره مسابقات قرآن دارالقرآن امام علی (ع) ویژه خواهران آذرماه برگزار گردید، گفت: ثبت‌نام مسابقات برادران نیز از ۴ بهمن آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه یازدهمین دوره مسابقات سراسری برادران هم از ۲۸ بهمن ماه شروع می‌شود، اظهار کرد: این مسابقات تا ۴ اسفندماه در شهر قم برگزار خواهد شد و مراسم اختتامیه آن نیز در بیت شریف حضرت علامه طباطبایی صاحب تفسیر گرانقدر المیزان برگزار می شود.
نجفی قدسی اهدای جایزه به همه افرادی که نمره حدنصاب در مسابقات کسب کنند را امتیاز ویژه مسابقات دارالقرآن امام علی (ع) نسبت به بقیه مسابقات قرآن دانست و افزود: معمولاً پنجاه درصد از شرکت‌کنندگان نمره حدنصاب را کسب می‌کنند.

مسئول دارالقرآن امام علی (ع) با تأکید بر اینکه مسابقات قرآن این دارالقرآن همیشه با عظمت برگزار می‌شود تصریح کرد: دارالقرآن امام علی(ع) یک موسسه قرآنی مردمی است که با هیچ نهاد دولتی و یا غیردولتی رقابت ندارد.

وی افزود: به گفته آقای محمد انصاری موسس و بانی این دارالقرآن هدف از فعالیتهای آموزشی و یا برگزاری مسابقات قرآنی صرفا ادای وظیفه به منظور پرکردن خلاء هاست ، گرچه برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن باید همگان به سهم خود تلاش لازم را داشته باشند .

وی با اشاره به اینکه دارالقرآن امام علی (ع) علاوه بر مسابقات، به تفسیر و محتوا نیز توجه به سزایی دارد و فعالیتهای تفسیری این دارالقرآن در شهر قم متمرکز شده است ، خاطر نشان کرد : دارالقرآن علامه طباطبایی یکی از شعبه‌های دارالقرآن امام علی(ع) است که به یک مرکز مهم تفسیری در حوزه علمیه قم تبدیل شده است.
نجفی قدسی با تأکید بر اینکه جلسات تفسیر قرآن کریم در بیت علامه طباطبایی در طول روز در چندین نوبت برگزار می‌شود گفت: از بین ۸۰۰ نفر از فضلا و طلابی که در حال تحصیل دروس خارج هستند، ۲۰۰ نفر برای گذراندن دوره‌های یک‌ساله مهارتهای بیان تفسیر قرآن گزینش شده اند.
مدیر دارالقرآن امام علی (ع) برگزاری همایش‌های عظیم مفسران قرآن، همکاری با انجمن‌های علمی حوزه علمیه، برگزاری همایش‌های تبلیغ حوزه را از جمله برنامه‌های شاخص این دارالقرآن برشمرد و ابراز کرد: تمام جلسات دارالقرآن با حضور مراجع معظم تقلید برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: تقاضاهای بسیاری برای برگزاری کلاس‌های مفاهیم و تفسیر در سراسر کشور وجود دارد اما به دلیل تخصصی بودن تفسیر، حساس بودن مباحث تفسیر و نبود اساتید برجسته تفسیر در نقاط مختلف کشور فعلاً به برگزاری کلاس‌های حفظ و قرائت بسنده کرده‌ایم و البته اعزام اساتید تفسیر قرآن به نقاط مختلف کشور مخصوصا در ماه مبارک رمضان با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و مجمع عالی تفسیر قرآن کریم انجام می شود.
نجفی قدسی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: مسئولان یک جامعه قرآنی باید با خدمت خالصانه نسبت به مردم زمینه استمرار نظام اسلامی را در جامعه فراهم کنند.



 

بازتاب خبر در رسانه ها :

گزارش تصویری ایکنا

-------------------------------

خبرگزاری ایکنا

-------------------------------

روزنامه جوان

روزنامه جوان(pdf)

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه جمهوری اسلامی(pdf)

------------------------------

سایت قم نا

سایت صاحب خبر

سایت قطره

سایت آکابانو

سایت تی نیوز

سایت خبرفارسی

سایت شیعه شفقنا

سایت منهاج

سایت حسینی ها

 

 

 

 

 

بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • گالری تصاویر
    بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • هیچ دیدگاهی برای این خبر نوشته نشده است
    طراحی شده توسط مدرن هاست
    ورود به پنل کاربری