علامه طباطبایی
ما بزرگترین کاری که در عالم داریم و هیچ کاری
از اطوار و شئون زندگی ما مهمتر از آن نیست،
این است که خود را بسازیم.
رهبر فرزانه انقلاب
او مجموعه ای از فرهنگ و معارف اسلام بود،
فقیه بود ، حکیم بود،آگاه از اندوخته های فلسفی
شرق و غرب بود. مفسر قرآن بود...
لزوم تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت چند میلیون حافظ قرآن
شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰ دیدگاه - ۴۶۴ بازدید

محمد انصاری، رئیس و مؤسس دارالقرآن امام علی(ع) ضمن خیر مقدم به شرکت‌کنندگان و حاضران در این مراسم، اظهار کرد: این مسابقات، مرز و کشور نمی‌شناسد، چنانکه در این مسابقات نیز شاهد حضور بیش از 340 نفر از اتباع خارجی به ویژه کشورهای همسایه بودیم.

محمد انصاری بانی و مؤسس دارالقرآن امام علی(ع)، جمعه 24 آذرماه، در آیین اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات قرآن خواهران دارالقرآن امام علی(ع)، با اشاره به اینکه برپایی این مسابقات، موهبتی بزرگ از سوی صاحب قرآن است، ادامه داد: «خَیرُکُم مَن تَعَلَّمَ القُرآنَ وَ عَلَّمَه؛ بهترین شما فردیست که قرآن را فرا گیرد و به دیگران نیز یاد دهد».
انصاری با اشاره به اینکه مسابقه یک بهانه برای گردهمایی قرآنی است، اظهار کرد: اما هدف و مقصد چیز دیگری است که آن نیز برپایی و رونق بخشیدن به جلسات قرآن و افزودن افراد به لشکر قرآنی است و این ساخته نیست مگر به دست شما قرآنیان. همه شما می‌توانید همانطور که آموزش دیده‌اید از 10 تا 100 نفر را آموزش دهید.
بانی و مؤسس مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) اضافه کرد: در حال حاضر در کشور زمینه آموزش قرآن در کشور فراهم است که این ثبت نام بیش از هفت هزار نفر در این مسابقات در رشته‌های حفظ و قرائت گواه آن است. کشور ما بستر آماده‌ای‌ است که امید است با بهره‌گیری از آن بتوانیم به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت چند میلیون حافظ قرآن جامه عمل بپوشانیم.
وی با اشاره به اینکه شما بانوان به عنوان مادران و همسران، نقش مؤثرتری در تربیت فرزندان و خانواده دارید، بیان کرد: شما می‌توانید، جلسات آموزشی قرآن برپا کنید تا جامعه را قرآنی کنید، چنانکه حضرت رسول(ص) فرمودند: «قرآنیان بالاترین مقام انسانی بعد از پیامبران و فرستادگان الهی را دارند، پس حقوق آنها را کم ندانید، چون در پیشگاه الهی دارای منزلتی بس بزرگ هستند».
سپس انصاری صحبت‌هایش را با این شعر به پایان برد: «با تو گر خواهی سخن گوید خدا، قرآن بخوان/ تا شود روح تو با حق آشنا، قرآن بخوان/ «رتل القرآن ترتیلا» ندای رحمت است/ می‌دهد قرآن به جان و دل صفا، قرآن بخوان/ ای بشر یاد خدا آرامش دل می‌دهد/ دردمندان را بود قرآن دوا، قرآن بخوان/ گفت پیغمبر که بی‌دین است هرکس بی‌حیاست/ تا شود روح تو پابند حیا، قرآن بخوان/ دام‌ها گسترده شیطان در مسیر عمر تو/ تا که ایمن باشی از این دام‌ها، قرآن بخوان/ اینکه روحت سخت پا بند غم دنیا شده/ می کند قرآن تورا از غم رها، قرآن بخوان/ عترت احمد ز قرآنش نمی‌گردد جدا/ تا بیابی معنی این نکته را، قرآن بخوان».

وی در ادامه پیام آیت‌الله العظمی نوری‌ همدانی از مراجع عظام تقلید به مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) را قرائت کرد.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

گزارش تصویری ایکنا

--------------------------------

روزنامه اعتدال (ص1)

روزنامه اعتدال (ص1) (Pdf)

روزنامه اعتدال (ص3)

روزنامه اعتدال (ص3) (Pdf)

روزنامه جمهوری اسلامی

 روزنامه جمهوری اسلامی(pdf)

روزنامه رویش ملت(ص1)(pdf)

روزنامه کیهان

روزنامه کیهان(Pdf)

روزنامه جهان اقتصاد

--------------------------------

سایت تی نیوز

سایت ردنیوز

سایت پایگاه خبری بسیج

 

 

بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • گالری تصاویر
    بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • هیچ دیدگاهی برای این خبر نوشته نشده است
    طراحی شده توسط مدرن هاست
    ورود به پنل کاربری