علامه طباطبایی
ما بزرگترین کاری که در عالم داریم و هیچ کاری
از اطوار و شئون زندگی ما مهمتر از آن نیست،
این است که خود را بسازیم.
رهبر فرزانه انقلاب
او مجموعه ای از فرهنگ و معارف اسلام بود،
فقیه بود ، حکیم بود،آگاه از اندوخته های فلسفی
شرق و غرب بود. مفسر قرآن بود...
نجفی‌قدسی: شورای توسعه به جای پراکنده‌کاری، همه همت خود را به «آموزش و پرورش» معطوف کند
شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰ دیدگاه - ۴۱۱ بازدید

مدیر دارالقرآن امام علی(ع) گفت: همه بزرگان دینی، حوزه‌های علمیه و مجامع قرآنی باید به ‌آموزش و پرورش توجه کنند چرا که بستر واقعی و گسترده برای هدایت نسل جوان و تربیت قرآنی در آموزش وپرورش نهفته است.

مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن امام علی (ع)،جمعه، 24 آذرماه، در آیین اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات قرآن خواهران دارالقرآن امام علی (ع) با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش در گسترش فرهنگ و قرآنی گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی به جای پراکنده‌کاری، همه همت خویش را معطوف به آموزش و پرورش کند.

وی اظهار داشت: همه بزرگان دینی، حوزه‌های علمیه و مجامع قرآنی باید به ‌آموزش و پرورش توجه کنند چرا که بستر واقعی و گسترده برای هدایت نسل جوان و تربیت قرآنی در آموزش نهفته است؛ میلیون‌ها دانش‌آموز در کلاس‌های آموزش و پرورش تحصیل می‌کنند در حالی که معلم قرآن ندارند و یا معلم دیگری به سر کلاس می‌رود که با قرآن آشنایی چندانی ندارند.

 مدیر دارالقرآن امام علی(ع) عنوان کرد: متأسفانه ما کلاس‌های قرآن را در آموزش و پرورش و مدارس احیا نمی‌کنیم سپس می‌خواهیم در مساجد برای فرزندانمان کلاس قرآن بگذاریم مگر چند نفر جذب مسجد می‌شوند. اصلاً حضور ما در مساجد نسبت به اهل تسنن یک دوازدهم است یعنی آنها 12 برابر بیشتر از شیعیان در مسجد رفت و آمد می‌کنند. 

وی ادامه داد: در طول سال، اغلب مردم در شب‌های احیا در مساجد حضور می‌یابند و متأسفانه عموم مردم به مسجد نمی‌روند و تنها در شب احیا مساجد ما مملو از جمعیت می‌شود بنابراین تمام تلاش تشکل‌های قرآنی در سطح جامعه، یکسری کارهای پراکنده و محدود است.

نجفی قدسی ابراز داشت: آنجایی که جمعیت میلیونی در اختیار دارد آموزش و پرورش است که درس قرآن هم به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد و بستر وجود قرآن در مدارس را نیز قانون اساسی مهیا کرده است اما متأسفانه ما آن را رها می‌کنیم و می‌خواهیم در جاهای دیگر نیروهای قرآنی را جذب کنیم.

وی ادامه داد: در رژیم گذشته بهترین و نخبه‌ترین افراد در آموزش و پرورش خدمت می‌کردند از جمله اینکه شهید بهشتی دبیرستانی با نام دین و دانش تأسیس کرد و بسیاری از علمای ما با اینکه اجتهاد هم داشتند اما می‌رفتند مدیریت یک مدرسه را می‌پذیرفتند چرا چون می‌خواستند جوانان جامعه را متدین بار بیاورند.

مدیر دارالقرآن امام علی(ع) تصریح کرد: اگر امروز شاهد کاهل نمازی و بی‌دینی جوانان هستیم این به علت داشتن آموزش و پرورش اشتباه است که معلم درستی نداشته است؛ اگر آموزش و پرورش ما درست بود باید فرزندان ما نمازخوان و قرآن‌خوان بار می‌آمدند لذا نقصان از سوی آموزش و پرورش بوده است و نباید در این موضوع شک کرد. 

وی گفت: بنده خودم هر چه دارم از آموزش و پرورش دارم؛ معلم ریاضی ما قبل از اینکه تدریس ریاضی را شروع کند روی تخته سیاه یک آیه قرآن می‌نوشت و آن را معنا می‌کرد و سپس درس ریاضی را شروع می‌کرد بنابراین اگر همه معلمان ما چنین وضعی داشتند که اوضاع جامعه این گونه نبود.

نجفی قدسی با بیان اینکه سطح معلمان در ایام قبل از پیروزی انقلاب بسیار بالاتر از بعد از انقلاب بوده است، عنوان کرد: قبل از پیروزی انقلاب بسیاری از افراد برجسته کشور معلم بودند از جمله شهید رجایی، شهید باهنر و ... قبل از انقلاب تمام متدین در آموزش و پرورش نفوذ می‌کردند تا بتوانند جوانان را جذب کنند اما بعد از انقلاب، اهمیت تربیت دانش‌آموزان مورد غفلت واقع شد و همه به دنبال کارهای اجرایی رفتند از این رو آموزش و پرورش با یکسری افراد سطح پایین اداره شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها چاره کار این است که آموزش و پرورش باید به دنبال افراد برجسته و نخبه علمی برود چه بسا بهترین و بیشترین نتایج را می‌توان از آموزش و پرورش دریافت کرد و باید آموزش و پرورش را احیا کنیم؛ هر کاری که ما انجام دهیم نفعی که از آموزش و پرورش حاصل می‌شود در هیچ کجای دیگر حاصل نخواهد شد.

یادآور می‌شود، یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) از ۱۵ تا ۲۴ آذرماه در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در تهران، بهارستان، چهارراه سرچشمه، یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

گزارش تصویری ایکنا

------------------------------

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری فارس

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

خبرگزاری اقتصادی ایران

------------------------------

روزنامه اعتدال (ص1)

روزنامه اعتدال (ص1) (Pdf)

روزنامه اعتدال (ص3)

روزنامه اعتدال (ص3) (Pdf)

روزنامه جهان اقتصاد

روزنامه مردم سالاری

روزنامه مردم سالاری(pdf)

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه جمهوری اسلامی(pdf)

روزنامه شروع(ص12)(pdf)

روزنامه رویش ملت(ص1)(pdf)

روزنامه کیهان

روزنامه کیهان(Pdf)

-----------------------------

سایت صاحب خبر

سایت خبرلند

سایت بتانیوز

سایت جی نیوز

سایت تی نیوز

سایت الیم

سایت خبرفارسی

سایت قطره

سایت مخبرنیوز

سایت شیعه شفقنا

سایت خبربرتر

سایت پارست

سایت خبروان

سایت دیگه چخبر

سایت تنکابن 24

سایت ایمان نیوز

سایت نسیم آنلاین

سایت آذرنیوزآنلاین

سایت دسترس

سایت چندخبر

سایت شماخبر

سایت نیوزستان

سایت کیمیانیوز

سایت نیازنگار

سایت شنیدی

سایت خبرمفید

سایت آی بانو

سایت آرش شاپینگ

سایت روزامه

سایت هشتگ

سایت خبری گزارش روز

سایت دیارخبر

سایت خبردونی

سایت تبادل لینک

سایت ردنیوز

سایت جی خبر

 

 

 

 

 

 

 

بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • گالری تصاویر
    بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • هیچ دیدگاهی برای این خبر نوشته نشده است
    طراحی شده توسط مدرن هاست
    ورود به پنل کاربری