علامه طباطبایی
ما بزرگترین کاری که در عالم داریم و هیچ کاری
از اطوار و شئون زندگی ما مهمتر از آن نیست،
این است که خود را بسازیم.
رهبر فرزانه انقلاب
او مجموعه ای از فرهنگ و معارف اسلام بود،
فقیه بود ، حکیم بود،آگاه از اندوخته های فلسفی
شرق و غرب بود. مفسر قرآن بود...
شناخت زمینه و مخاطب لازمه تبلیغ کارآمد/ پایگاه استنادی حوزه باید تأسیس شود
چهارشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰ دیدگاه - ۲۷۲ بازدید

رییس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه استفاده از ابزار نوین برای تبلیغ دین را ضروری دانست و گفت: تبلیغ سنتی هنوز جایگاه خود را دارد و استفاده از ابزار نوین برای به اضمحلال کشاندن روش سنتی نیست.

حجت الاسلام سید محمد واعظ موسوی رییس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم، شامگاه سه شنبه هفتم آذرماه، در چهارمین همایش این انجمن که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به فرمایشات امام راحل درباره اهمیت تبلیغ گفت: ایشان فرمودند می توانیم به وسیله دستگاه ها، صداوسیما، مطبوعات و گروه هایی که به خارج می روند اسلام حقیقی را معرفی و تبیین کنیم.

وی افزود: بر اساس فرمایش حضرت امام اگر اسلام آنگونه که واقعیت دارد به مردم جهان ارائه شود بیش از هزاران توپ و تانک اثرگذار است، امروز بعد از گذشت 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی دست از نظام اسلامی بر نمی دارد و برای تضعیف نظام منطقه را ناامن کرده و به خاک و خون می کشد و اگر رهبران دینی و تدابیر عالی رهبر معظم انقلاب نبود چگونه این فتنه ها خاموش می شد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که با تبلیغ و سخن می توان جوامع را در مسیر درست قرار داد و هدایت های الهی را به انجام رساند، اظهار داشت: البته باید توجه داشت که اگر این سخن و گفتار همراه با عمل نباشد و مبلغ مسائل دینی خودساخته نباشد یقینا سخنان او تأثیر لازم را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ مباحثی که در هیأت مدیره مطرح می شود را به نهادهای مربوطه اعلام می کند، بر راهکارهای ارائه شده از سوی مبلغان کار علمی صورت می گیرد و پس از آن این محتوا در اختیار مسؤولان قرار می گیرد تا از این قوه مهم استفاده بهینه شود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با بیان این که مبلغان در مباحث تبلیغی باید زوایای مختلف را مورد توجه قرار دهند، ابراز داشت: باید به محتوای تبلیغ توجه کرد و ابزارهای شایسته و بایسته را برای رساندن پیام دین مورد استفاده قرار داد.

وی عنوان کرد: تبلیغ سنتی هنوز جایگاه خود را دارد و استفاده از ابزار نوین برای به اضمحلال کشاندن روش سنتی نیست بلکه از ابزار روز باید برای رساندن پیام دین اسلام استفاده شود، امروز فضاهای گوناگونی در اختیار مبلغان قرار دارد که باید استفاده کنند.

رییس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی با قلم دقیق و متین خود تفسیر گرانسنگ المیزان را به رشته تحریر در می آورد اما وقتی تبیین و معرفی مکتب ناب تشیع را نیاز می بینند کتاب روان اما دقیق و پرمغز شیعه در اسلام را می نویسند که هنوز بعد از مدت ها مورد استفاده پژوهشگران و محققان است.

وی اضافه کرد: شهید مطهری در عین توانایی علمی بالا و قادر بودن به حاشیه زدن بر کتب استاد خود و در کنار نوشتن اصول و فلسفه رئالی وقتی احساس می کند که آموزه های دینی را باید از سنین کودکی آغاز کرد دست به قلم می شود و کتاب داستان راستان را نگارش می کند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با بیان این که انجام تبلیغ بدون شناختن زمینه و فضای آن و همچنین بدون شناخت مخاطب میسور نخواهد بود، گفت: باید پرسید که حوزه علمیه با قدمت هزار ساله پایگاه استنادی راه اندازی نکرده است و تمامی تحقیقات و پروژه های علمی محققان حوزوی به نام دانشگاه و در مجموعه وزارت علوم باید ثبت و ضبط شود؟

وی افزود: آیا ما نمی توانیم با توسعه حوزه، نور مگز و امثال آن و بومی سازی آن ها محصولات حوزویان را مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار دهیم؟ چرا حوزه های علمیه به همایش های مراکز و نهادهای حوزوی رتبه علمی و پژوهشی نمی دهد و این مراکز مجبور می شوند از وزارت علوم دریافت کنند؟

رییس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با بیان این که نظام اسلامی ایران مولود حوزه علمیه است، اظهار داشت: حوزه نقش مادری نظام را بر عهده دارد و نمی تواند نسبت به سرنوشت آن بی تفاوت باشد اما چرا بعد از گذشت 4 دهه از تشکیل نظام اسلامی جایگاه  علمی حوزه های علمیه و روحانیت در سطح ملی و بین المللی به نحو شایسته ای تبیین نمی شود.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

گزارش تصویری ایسنا

گزارش تصویری رسا

گزارش تصویری حوزه

-------------------------------

خبرگزاری رسا

خبرگزاری فارس

خبرگزاری برنا

خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری شبستان

خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری خبرآنلاین

خبرگزاری شفقنا

خبرگزاری اقتصادی ایران

خبرگزاری تابش کوثر

-------------------------------

روزنامه عصرایرانیان

روزنامه عصرایرانیان(pdf)

روزنامه رویش ملت(pdf)

روزنامه شروع(pdf)

روزنامه شاخه سبز(ص10)(pdf)

هفته نامه افق حوزه(ص12)(pdf)

-------------------------------

سایت تابناک

سایت قم نا

سایت جماران

سایت تی نیوز

سایت خبروان

سایت قطره

سایت خبری بسیج

سایت خبرفارسی

سایت مانیتورشفقنا

سایت خبرمفید

سایت دمادم

سایت آراس اس724

سایت سبک نو

سایت بلاگ 34

سایت لایف شفقنا

سایت الیم

سایت نیازنگار

سایت اخبارجهانی

سایت چه خبرا

سایت بلاغ

سایت آکابانو

سایت کامیابی

سایت پارس مطلب

سایت فرصت جو

 

 

 

 

بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • گالری تصاویر
    بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • هیچ دیدگاهی برای این خبر نوشته نشده است
    طراحی شده توسط مدرن هاست
    ورود به پنل کاربری