علامه طباطبایی
ما بزرگترین کاری که در عالم داریم و هیچ کاری
از اطوار و شئون زندگی ما مهمتر از آن نیست،
این است که خود را بسازیم.
رهبر فرزانه انقلاب
او مجموعه ای از فرهنگ و معارف اسلام بود،
فقیه بود ، حکیم بود،آگاه از اندوخته های فلسفی
شرق و غرب بود. مفسر قرآن بود...
شرکت 2700 نفر از برادران در دهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)
سه شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰ دیدگاه - ۲۵۸ بازدید

بزرگترین مسابقات سراسری قرآن ویژه برادران در دهمین دوره از مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) با پیام مراجع معظم تقلید در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن برگزار می‌شود.

مرتضی نجفی قدسی مسئول برگزاری مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) با اعلام این خبر اظهار داشت: این مسابقات قرآنی با حضور حدود 2700 نفر از برادران در پنج رشته حفظ کل، حفظ بیست جزء، حفظ ده جزء ، قرائت و ترتیل‌خوانی قرآن کریم در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال، در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در تهران ، بهارستان – چهارراه سرچشمه – یادمان شهدای هفتم تیر برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این دوره از مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) که بزرگترین مسابقات سراسری قرآن ویژه برادران از سری مسابقات این دارالقرآن در سطح کشوربوده و به مدت پنج روز در تهران برگزار می شود، بیش از 216 نفر از متسابقین از اتباع کشور های خارجی هستند که بیشتر آنها از برادران افغانی مقیم ایران و یا از طلاب و دانشجویان شاغل به تحصیل در ایران هستند.

در این مسابقات در رشته حفظ کل قرآن 353 نفر، حفظ 20جزء 328 نفر، حفظ 10جزء 987 نفر، قرائت تحقیق 619 نفر و قرائت ترتیل 415 نفر شرکت کرده اند و هفت گروه داوری از بهترین داوران مسابقات کشوری و بین المللی، داوری این دوره از مسابقات را بر عهده دارند.

وی درخصوص هزینه های این مسابقات گفت: مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) مردمی ترین مسابقات قرآنی کشور است که هیچ هزینه ای را به دولت تحمیل نمی کند و تمام هزینه های آن توسط خیرین قرآنی تامین می شود و آقای حاج محمد انصاری موسس، بانی و مدیرعامل دارالقرآن امام علی(ع) نسبت به این موضوع تاکید دارند.

وی افزود: داوطلبان بایستی برای شرکت در این مسابقات، با توجه به جدول زمانبندی که در سایت دارالقرآن علامه طباطبایی در بخش مسابقات درج خواهد شد، مراجعه نمایند، ضمنا در هنگام حضور حتما پرینت کارت ثبت نام مسابقات خود را همراه داشته باشند.

بدیهی است که عدم حضور در زمان مورد نظر، به منزله انصراف تلقی شده و به علت حجم گسترده حضور داوطلبان امکان تمدید و یا برگزاری آزمون در غیر از زمانهای اعلام شده وجود ندارد .

نجفی قدسی تصریح کرد: این مسابقات طی روزهای 25 الی 28 بهمن ماه و در سه نوبت صبح (8:30 الی 12 ) و عصر( 14 الی 18:00 ) و شب ( 19:00 الی 21:00 ) برگزار شده ، که نوبت حضور افراد در صبح هر روز تعیین میگردد، شرکت کنندگان بایستی یکساعت قبل از نوبت خود حتما در محل مسابقه حضور داشته باشند .

وی تاکید کرد: زمانبندی حضور متسابقین بر اساس رشته و استانها مشخص گردیده، لذا مستدعیست متسابقین جهت شرکت در مسابقه فقط در زمانهای مذکور مراجعه فرمایند .

مسئول برگزاری مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) گفت: در مدت حضور داوطلبان در ایام مسابقات ، پذیرایی کامل (صبحانه ، ناهار و شام) بعمل خواهد آمد و لیکن در خصوص هزینه ایاب و ذهاب داوطلبان شهرستانها و یا اسکان آنها، این دارالقرآن تعهدی نخواهد داشت.

وی گفت: در این دوره از مسابقات، بیشترین شرکت کننده از استانهای تهران با 756 نفر، قم با 486 نفر، اصفهان با 200 نفر، خراسان رضوی با 155 نفر و البرز با 127 نفر هستند.

وی افزود: در این مسابقات که دقیقا 2702 نفر ثبت نام کرده اند، مسن ترین فرد 61 سال و خردسالترین فرد 6 سال دارد.

نجفی قدسی اضافه کرد: تعداد کل شرکت کنندگان بزرگسال 1798 نفر و کودکان و نوجوانان 904 نفر است که در رشته حفظ کل 260 نفر بزرگسال و 93 نفر از نوجوانان هستند. همچنین در رشته حفظ 20 جزء تعداد 258 نفر از بزرگسالان و 70 نفر از نوجوانان، در رشته حفظ 10جزء نیز 536 نفر از بزرگسالان و 451 نفر از نوجوانان و در رشته قرائت ترتیل 292 نفر از بزرگسالان و 123 نفر از کودکان و نوجوانان و همچنین در رشته قرائت تحقیق 472 نفر در مقطع سنی بالای 16 سال و 147 نفر نیز در مقطع سنی زیر 16 سال شرکت دارند.

وی تاکید کرد: بیشترین حافظان کل قرآن به ترتیب از استانهای تهران با 89 نفر، قم با 82 نفر، البرز با 22 نفر و اصفهان با 19 نفر هستند.

تقدیم هدایای نقدی متسابقین در روز اختتامیه

وی در پایان تاکید کرد: مراسم اختتامیه این مسابقات در روز جمعه 29 بهمن ماه در محل برگزاری مسابقات در یادمان شهدای هفتم تیر در سرچشمه تهران برگزار خواهد شد و هدایای نقدی متسابقین استانهای تهران و البرز صرفا در این مراسم که بعد از صرف ناهار برگزار خواهد شد، تقدیم می شود و هدایای نقدی متسابقین سایر استانها به حسابهای آنها واریز خواهد شد.

لازم به ذکر است دهمین دوره مسابقات سراسری خواهران دارالقرآن امام علی(ع) در اواخر تابستان سال جاری با حضور 5200 نفر از داوطلبان در تهران برگزار شد.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری ایکنا1

خبرگزاری ایکنا2

خبرگزاری فارس1

خبرگزاری فارس2

خبرگزاری رسا

خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری برنا

خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری قدس آنلاین

خبرگزاری شفقنا

خبرگزاری شبستان

خبرگزاری میزان

------------------------

روزنامه اعتدال1

روزنامه اعتدال(Pdf)1

روزنامه اعتدال2

روزنامه اعتدال(Pdf)2

روزنامه جهان اقتصاد

روزنامه تجارت(ص10)(Pdf)

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه جمهوری اسلامی(Pdf)

روزنامه رویش ملت(ص12)(Pdf)

روزنامه افکار(ص12)(Pdf)

روزنامه مردم سالاری

روزنامه مردم سالاری(Pdf)

------------------------

سایت اتحادیه تشکل های قرآنی کشور (اتقان)

سایت قطره

سایت خبرچه

سایت بتانیوز

سایت دبلیوخبر

سایت صاحب خبر

سایت پارسی نیوز

سایت خبرفارسی

سایت پرسیار

سایت پارسی پو

سایت خبر وان

سایت ایران نیوز

سایت های وب

سایت نیوزسورس

سایت خبرخوان شیروان

سایت اسپین نیوز

سایت خبرچه

سایت خبرایرونی

سایت پارسیک

سایت ویوونیوز

سایت احسن الحدیث

سایت ایران نیوز

سایت آی آر24

سایت نیوزلیست

 

 

 

 

 

 

بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • گالری تصاویر
    بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • هیچ دیدگاهی برای این خبر نوشته نشده است
    طراحی شده توسط مدرن هاست
    ورود به پنل کاربری