علامه طباطبایی
ما بزرگترین کاری که در عالم داریم و هیچ کاری
از اطوار و شئون زندگی ما مهمتر از آن نیست،
این است که خود را بسازیم.
رهبر فرزانه انقلاب
او مجموعه ای از فرهنگ و معارف اسلام بود،
فقیه بود ، حکیم بود،آگاه از اندوخته های فلسفی
شرق و غرب بود. مفسر قرآن بود...
باحضور آیت الله نوری همدانی، کلنگ مهمانسرای خدام عتبات عالیات به زمین زده شد
چهارشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰ دیدگاه - ۱۵۶۹ بازدید

مراسم احداث مهمانسرای خادمین حرم حضرت امیرمؤمنان(ع) و حضرت اباالفضل العباس(ع) با حضور حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در مشهد برگزار شد.

مراسم آغاز احداث مهمانسرای خادمین حرم حضرت امیرمؤمنان(ع) و حضرت اباالفضل العباس(ع) سه شنبه مصادف با عید مبعث و با حضور حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی از مراجع عظام تقلید، نائب التولیه و هیأت مدیره آستان حرم حضرت اباالفضل العباس(ع)، سرکنسولگری عراق و شخصیت های استانی در هتل مضیف امام حسین(ع) مشهد برگزار شد.

حضرت آیت‌الله العظمی نوری‌ همدانی در مراسم آغاز احداث مهمانسرای خادمان حرم حضرت امیرالمؤمنین، امام علی(ع) و حضرت اباالفضل‌العباس(ع) که در هتل “مضیف‌الامام‌الحسین(ع)” برگزار شد، اظهار داشت: امام رضا(ع) می‌فرمایند پیامبر اکرم(ص) انسانی فقیر، ساده و چوپان بود و به اذن الهی به پیامبری رسید و این نشان عدالت و قدرت الهی است که فردی عادی، درس نخوانده و استاد ندیده را به عنوان خاتم پیامبران معرفی می‌کند.
او افزود: درس خواندن، کتاب و قلم برای دانستن است و پیامبر اکرم(ص) درس نخوانده تمام این علوم را همچون فرد علم آموخته‌ای و حتی بهتر از آن بلد بودند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه قرآن کریم کامل‌ترین کتاب است، خاطرنشان کرد: اگر همه انسان‌ها و همه انس و جن در کنارهم جمع شوند نمی‌توانند کتابی مانند قرآن کریم با ۱۱۴ سوره مبارکه بیاورند و اعلام شد اگر کسی می‌تواند نه ۱۱۴ سوره مبارکه، نه ۱۰ سوره مبارکه، نه یک سوره مبارکه، بلکه یک آیه شریفه بیاورد.
آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: در ۲۷ رجب حضرت محمد(ص) به اذن الهی به پیامبری رسیدند و نخستین آیات کلام وحی از سوره مبارکه علق بر ایشان نازل شد.
او تاکید کرد: تمامی فضلا، علما، مسئولان و تمامی خدمتگزاران در هر لباس و جایگاه باید اخلاق قرآنی سرلوحه کارهای خود قرار دهند تا خدمتی شایسته و بی‌منت را به مردم داشته باشند.
مرجع عالیقدر جهان اسلام با اشاره به اینکه مسئله ولایت مسئله‌ای بسیار مهم است، بیان کرد: هر چیزی یک پایه‌ای دارد و پایه اسلام محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و در مسئله ولایت باید مودت و محبت را سرلوحه قرار دهیم، همانند بزرگانی که در رکاب ائمه اطهار(ع) داشتند و لحظه‌ای از ولایت‌پذیری از این بزرگواران خارج نشدند.
آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: هدایت در هم راستای ولایت است و باید هدایت‌هایمان قرآنی و در مسیر قرآن باشد و تا ولایت و ولایت‌پذیری نباشد محبوب در نزد خالق یکتا و بی‌همتا نیستیم.
او با بیان اینکه خداوند متعال بهترین غفور و شکور بوده و نظام جاری در ایران اسلامی هم یک نظام الهی است، افزود: باید تمرکز اقتصادی ایجاد شود و در زمان امامت امام جعفرصادق(ع) این موضوع به‌خوبی مدیریت شد و قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) بهترین الگو و راهنما برای پیشرفت مسلمانان و جوامع اسلامی هستند و در هرکجا که به مشکلی بر می‌خوریم باید در ابتدا از خود خدا و ائمه اطهار(ع) کمک بخواهیم و بعد از تجربه، علم و دانش کارشناس و اهل فن آن حوزه بهره‌مند شویم.

در این مراسم آقای حاج علی انصاری مدیر و عضو هیئت امناء مجمتع بنی‌هاشم(ع)، اظهار داشت: مجمتع بنی‌هاشم(ع) در سه بخش فرهنگی، مذهبی و اقامتی فعال است.
او افزود: بخش اقامتی این بنا ویژه خدام و کارکنان آستان‌های مقدس علویه، حسینیه و عباسیه است و وقف این سه آستان مقدس شده است.
مدیر و عضو هیئت امناء مجمتع بنی‌هاشم(ع) در رابطه با مساحت این بنای سه منظوره، خاطرنشان کرد: زیر بنای این مجموعه ۱۷ هزار ۵۰۰ متر مربع است و بخشی از این فضا مضیف‌الامام‌الحسین(ع) به زیربنای چهار هزار و پانصد متر مربع است که در سال گذشته و در ایام فرخنده اعیاد شعبانیه افتتاح شد و بخش دوم آن هم امروز و در سالروز بعثت نبی مکرم اسلام، حضرت محمد(ص) با حضور مرجع عالیقدر جهان اسلام آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی، تولیت‌های این سه حرم مطهر، سفیر عراق در ایران، مسئولان و خادمان آستان قدس رضوی و دیگر ارادتمندان به ائمه اطهار(ع) کلنگ‌زنی شد و این مجموعه نیز در دو سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.
انصاری گفت: مباحث ریالی ساخت این بنا توسط خیر نیک‌اندیش حاج علی‌اکبر انصاری رئیس و عضو هیئت امناء بنیاد خیریه تات صورت پذیرفته است و خواسته وی عدم اعلام رقم ریالی این بودجه بوده است که به همین دلیل آن را ذکر نمی‌کنیم.

آیت‌الله نوری ‌همدانی همچنین در حاشیه مراسم کلنگ ‌زنی مهمانسرای حضرت امیرالمومنین، امام علی(ع) و حضرت اباالفضل‌العباس(ع) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ما درباره محبت بسیار ائمه اطهار(ع) زبانمان قاصر است و پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند ۴ موضوع نحوه سپری کردن عمر، نحوه گذراندن دوران جوانی، نحوه هزینه مال و محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برای هرکس بسیار مهم است و این ۴ سوال از او در روز قیامت پرسیده می‌شود.

وی افزود: وقف در این اقدامات ارزنده و شایسته بسیار نیکو و پسندیده است و امیدواریم که این سنت حسنه در جوامع اسلامی روزبه‌روز گسترش یابد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هر کار خیر و پسندیده‌ای دارای مزد و اجر ویژه‌ای در نزد حق‌تعالی است و هیچ اقدامی در این رابطه در نزد ایزد منان بی‌خیر و اجر نمی‌ماند، گفت: بی‌شک هر قدم‌خیری که در راه ایزد منان، دین مبین اسلام، ائمه اطهار(ع)، قرآن کریم و وقف و موقوفات برداشته می‌شود نزد حق‌تعالی دیده می‌شود.

ایشان در این مراسم از واقف هتل مضیف‌الامام‌الحسین(ع) جناب آقای حاج علی اکبر انصاری تقدیر کردند و افزودند:این واقف محترم و پسرانشان در این کار خیر که خدمت به آستان اهل بیت(ع) است پیش قدم شده اند و انشاالله در بارگاه الهی ماجور هستند.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

گزارش تصویری رسا

گزارش تصویری شفقنا

گزارش تصویری ایکنا

-----------------------

خبرگزاری رسا

خبرگزاری شفقنا

خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر

خبرگزاری جمهوری اسلامی

خبرگزاری ذاکر

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

----------------------

روزنامه اعتدال

روزنامه اعتدال(Pdf)

----------------------

سایت ایران نیوز آنلاین

سایت خبر وان

سایت خبرفارسی

سایت خبرپو

سایت تی نیوز

سایت بهترینهای روز

سایت قطره

سایت کرب وبلا

سایت خراسان

سایت آفتاب

سایت جماران

سایت صاحب خبر

سایت نیوزلیست

سایت موریکس

سایت اخبارجو

سایت رویکرد24

سایت مانیتورشفقنا

سایت دنیای خبر

سایت کاروا

سایت پارسی پو

سایت خبرخون

سایت فیدگاه

سایت پست ها

سایت پارسی نیوز

سایت ویستا

سایت رصد مشهد

سایت مجله خبری نیوز

سایت بولتن

سایت کرب وبلا

سایت بی تیتر

سایت مرجع خبرفارسی

سایت تابستونی

سایت پارس

سایت هرلحظه

 

 

 

 



 

 

 

 

 

بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • گالری تصاویر
    بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • هیچ دیدگاهی برای این خبر نوشته نشده است
    طراحی شده توسط مدرن هاست
    ورود به پنل کاربری