علامه طباطبایی
ما بزرگترین کاری که در عالم داریم و هیچ کاری
از اطوار و شئون زندگی ما مهمتر از آن نیست،
این است که خود را بسازیم.
رهبر فرزانه انقلاب
او مجموعه ای از فرهنگ و معارف اسلام بود،
فقیه بود ، حکیم بود،آگاه از اندوخته های فلسفی
شرق و غرب بود. مفسر قرآن بود...
از خدمات علمی آیات مویدی قمی و خزعلی تجلیل می شود
پنجشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰ دیدگاه - ۱۵۸۱ بازدید

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) با اشاره به گسترش فعالیت دارالقرآن ها در سراسر کشور، ابراز داشت: حدود ۲ هزار موسسه قرآنی فعال هستند، اما عموما به بحث حفظ و تلاوت قرآن می پردازند.

مرتضی نجفی قدسی شامگاه چهارشنبه 27 آبان، در دومین شب دوازدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن کریم که در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: این دارالقرآن با هدف احیای آثار علامه طباطبایی، اشاعه تفسیر در حوزه، تقویت بخش تفسیر در جامعه و آشنایی عمومی آحاد جامعه با معارف قرآن شکل گرفته است.

وی با اشاره به گسترش فعالیت دارالقرآن ها در سراسر کشور، ابراز داشت: حدود 2 هزار موسسه قرآنی فعال هستند اما عموما به بحث حفظ و تلاوت قرآن می پردازند.

 مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی افزود: دارالقرآنی که فقط به بحث تفسیر بپردازد، بسیار کم است.

 نجفی قدسی همچنین در ادامه به فعالیت های کثیر دارالقرآن امام علی(ع) اشاره داشت و گفت: این دارالقرآن بزرگترین مسابقات قرآنی را هفته آینده با حضور 3300 نفر از قاریان و حافظان ممتاز کشور برگزار خواهد کرد.

 وی یادآور شد: بیت علامه طباطبایی(ره) در راستای احیای امر تفسیر قرآن و تربیت طلاب به فعالیت های تفسیری می پردازد.

 مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: در این بیت شریف، علاوه بر برگزاری همایش های متعدد تفسیری، جلسات تفسیر توسط علما برگزار می شود.

 نجفی قدسی در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات شایسته مرحوم آیت الله مویدی قمی اشاره داشت و گفت: ایشان چندین سال رئیس مجمع عالی تفسیر قرآن کریم بودند و حق زیادی بر مجموعه مفسران قرآن و همایش های تفسیری داشتند.

 وی با اشاره به اینکه آیت الله مویدی قمی از پیشگامان برگزاری کرسی های تفسیر قرآن کریم در حوزه بودند، ابراز داشت: ایشان از مشوقان مفسران قرآن به شمار می رفتند و همواره با کمال تواضع در تمام برنامه هایی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار می شد، حضور پیدا می کردند.

 مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با ابراز تاثر از رحلت آیت الله مویدی قمی در فاجعه منا، گفت: ایشان عاشق پروردگار بود و در اصل به وصال دوست رسید.

 نجفی قدسی در ادامه با اشاره به 53 سفر آیت الله مویدی قمی به سرزمین وحی، اظهار داشت: ایشان از جوانی به عنوان روحانی کاروان فعالیت می کرد و تعدد سفرها به دلیل انجام وظایف مذهبی روحانیت کاروان بود.

 وی با اشاره به اینکه آیت الله مویدی قمی تا پیش از سفر آخر، 39 سفر مرتبه در قالب حج تمتع به سرزمین نزول قرآن مشرف شده بود، افزود: ایشان در سال های اخیر به دلیل کهولت سن نتواسته بودند به مکه مشرف شوند.

 مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی یادآور شد: مرحوم آیت الله مویدی قمی همواره می گفت با خداوند عهد کرده ام تا زمانی که چهل مرتبه شانه هایم از خوف خداوند در صحرای عرفات نلرزیده، از دنیا نروم.

 نجفی قدسی افزود: هنگامی که بعثه آیت الله العظمی حکیم از آیت الله مویدی برای حضور در حج دعوت کرد، برخی از نزدیکان ایشان مخالفت کردند، اما این مفسر قرآن در حرم امام رضا(ع) استخاره ای می کنند و می گویند به حج مشرف می شوم که سفر بهشت است.

 وی تصریح کرد: چهلمین حج تمتع آیت الله مویدی قمی به سرزمین وحی، سفری کمالی برای ایشان بود که صحرای عرفات را درک کرد و وارد سرزمین منا شد و عاشقانه با لباس احرام به دیدار معبود شتافت.

 مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی افزود: آیت الله مویدی قمی از برگزیدگان خداوند بود و بدون تردید از درجات والای بهشت برخوردار است.

 نجفی قدسی افزود: در گردهمایی اعضای مجمع عالی تفسیر که شامگاه پنجشنبه بیست و هشتم آبان ماه برگزار می شود، از خدمات شایسته مرحوم آیت الله مویدی قمی تجلیل صورت خواهد گرفت.

 وی یادآور شد: همچنین از مقام علمی مرحوم آیت الله خزعلی که از پیشکسوتان عرصه تفسیر قرآن بودند، تقدیر و تجلیل صورت می گیرد.

 مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان اینکه به ابعاد علمی، معنوی و عرفانی مرحوم آیت الله خزعلی کمتر پرداخته شده است، گفت: ایشان سابقه ای ممتد در حوزه های علمیه و بحث تفسیر از زمان آیت الله العظمی بروجردی داشتند و از افراد ممحض در تفسیر به شمار می رفتند.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در این مراسم از آیت الله کریمی جهرمی که از  اساتید به نام حوزه محسوب می شوند، تجلیل خواهد شد.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

 گزارش تصویری حوزه

گزارش فیلمی از حوزه

گزارش تصویری جماران

گزارش تصویری مشرق نیوز

گزارش تصویری رسا

گزارش تصویری تسنیم

گزارش تصویری دوربین نت

گزارش تصویری شفقنا

-------------------

----------------------------------------

 روزنامه اعتدال (صفحه 1)

روزنامه اعتدال (صفحه 3)

 روزنامه 19 دی (صفحه اول)

روزنامه 19 دی (صفحه ششم)

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه ایران

روزنامه جوان (صفحه 12)

روزنامه جوان (صفحه 13)

روزنامه رسالت

روزنامه مردم سالاری(pdf)

روزنامه مردم سالاری

روزنامه ابتکار

روزنامه جهان اقتصاد(صفحه 9)

هفته نامه افق حوزه (صفحات یک و سه)

---------------------------------------

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری مهر

خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری برنا

خبرگزاری رسا

خبرگزاری ایلنا

خبرگزاری ایلنا قم

خبرگزاری خبرآنلاین

خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری برنا

 ---------------------------------------

سایت خبری جوان آنلاین

 سایت خبری ایران آنلاین

 بخش اخبار سایت آفتاب

سایت خبری ایرانی

سایت خبری آکانیوز

 

 

 

بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • گالری تصاویر
    بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • هیچ دیدگاهی برای این خبر نوشته نشده است
    طراحی شده توسط مدرن هاست
    ورود به پنل کاربری