علامه طباطبایی
ما بزرگترین کاری که در عالم داریم و هیچ کاری
از اطوار و شئون زندگی ما مهمتر از آن نیست،
این است که خود را بسازیم.
رهبر فرزانه انقلاب
او مجموعه ای از فرهنگ و معارف اسلام بود،
فقیه بود ، حکیم بود،آگاه از اندوخته های فلسفی
شرق و غرب بود. مفسر قرآن بود...
معاون تبلیغ مجمع عالی تفسیر قرآن کریم: ۶۲ استاد سطح عالی حوزه برای تبلیغ در ماه رمضان اعزام می شوند
پنجشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰ دیدگاه - ۱۸۹۴ بازدید

مراسم اعزام مفسران قرآن کریم و رونمایی از تفسیر کوثر تالیف آیت الله یعقوب جعفری با حضور حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید و اساتید سطح عالی حوزه علمیه، شامگاه پنج شنبه پنجم اردیبهشت ماه در بیت علامه طباطبایی(ره) مفسر بزرگ قرآن کریم در قم برگزار شد.

در این مراسم معاون تبلیغ مجمع عالی تفسیر قرآن کریم در خصوص اعزام تخصصی اساتید حوزه علمیه در ماه مبارک رمضان ۹۸ ، اظهارداشت: یک جلسه مفصل با حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، جلسه ای با دکتر واعظی رئیس دفتر تبلیغات و جلسه ای با عزیزی در سازمان ارتباطات برای اعزام برخی اساتید به خارج از کشور برگزار شده که آثار خوبی خواهد داشت و جلسه ای هم یکشنبه آينده با رئیس دفتر تبلیغات خواهیم داشت که این جلسات در افزایش تعداد اعزام ها موثر است.

حجت الاسلام حسین بنیادی افزود: سال های نخست تعداد اعزام ها به مراکز استان ها و شهرستان ها ۳۰ نفر بود اما هم اکنون تقاضا زیاد است و در سال جاری ۶۲ نفر بر اساس سهمیه اعزام خواهند شد و برخی مراکز کلان شهرها و بخصوص شهرهایی که بقاع متبرکه و فعال دارند تا پنج استاد اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اعزام اساتید به خارج از کشور نیز گفت:‌ با تمام تلاش هایی که داشتیم به دلیل مسائل اقتصادی کشور تنها پنج نفر از اساتید حوزه به قزاقستان، اتیوپی، عراق، سوریه و لبنان اعزام خواهند شد.

وی در مورد اعزام حمایتی ۱۰۰ نفر از اساتید نیز گفت: اساتیدی که در دفتر تبلیغات پرونده تبلیغی دارند هر محلی که قصد دارند مشرف شوند نامشان را بدهند که با هماهنگی ما اقدامات صورت گیرد.

معاون تبلیغ مجمع عالی تفسیر قرآن کریم بیان کرد: در سال جاری ۶۰ برنامه تلویزیونی تفسیری با موضوعات مختلف انجام شده است.

وی در پاسخ به این که چرا برخی اعزام نمی شوند؟ گفت: همه اعزام ها برعهده مجمع عالی تفسیر قرآن کریم نیست و بخشی از آن مربوط به سازمان ها و نهادهایی است که با ما تعهد دارند؛ به عنوان مثال در ماه رمضان کمیسیونی در مجمع عالی تفسیر قرآن و کمیسیونی در سازمان اوقاف وامور خیریه است و باید طبق توافق بین۶۰ تا ۷۰ نفر اعزام انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اساتیدی که تمایل به اعزام دارند باید دو بحث تفسیری را به عنوان یک مقاله کامل، تحویل مجمع عالی تفسیر قرآن دهند وکسانی که امسال اعزام می شوند باید دو برنامه از اقداماتی که دارند را برای چاپ به ما ارائه دهند تا همه بهره مند شوند و در مجموعه ره توشه از آن استفاده شود لذا در سال جاری تصویب شد که تصفیه حساب آخر تبلیغ منوط به این امر است تا از برنامه های اساتید بهره مند شویم.

حجت الاسلام بنیادی عنوان کرد:‌ قرار براین است که «ره توشه قرآنی ماه رمضان» چاپ شود لذا اساتید در موضوعات روز جامعه اسلامی آیاتی را که بیان می کنند به ما ارائه دهند تا در فصل نامه یا سال نامه ره توشه به چاپ برسد.

رشد ۲۰ درصدی درس های قرآن کریم در حوزه های علمیه در سال جاری

میان نور عالم ماده و نور در عالم معنا شباهت های زیادی وجود دارد که در آیات قرآن مانند آیه ۱۵ سوره مائده، آیه ۸۴ سوره نساء، آیه هشت سوره تغابن هم حق تعالی اشاراتی دارد و بیش از ۱۰ شباهت را می توان بین نور در عالم مانده و معنا برشمرد.

حجت الاسلام سید مرتضی میرکتولی افزود:‌ قرآن بشر را زنده می کند و دومین ویژگی قرآن که نور دارد سرعت نور در عالم ماده است و قرآن هم نور خود را در جهان پراکنده و اگر سیر سعودی قرآن را بنگریم تا زمانی که مسلمانان همه حرکاتشان در پرتو قرآن بود سرعت گسترش آن هم در جهان بسیار زیاد بود و از زمانی که بشریت از قرآن  فاصله می گیرند دوران افول را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: سومین ویژگی مشترک قرآن و نور نجات دادن انسان ها از دنیای ظلمت به نور است با نور خورشید روزانه امید در قلب ها گشوده می شود و قرآن هم دارای این ویژگی است که از ظلمت شرکت نجات دهد و به سمت نور هدایت کند.

عضو شورای منتخب تفسیر حوزه علمیه قم ابرازداشت: در سال جاری شاهد رشد ۲۰ درصدی درس های قرآن کریم بودیم و هم اکنون ۶۱۰ درس قرآنی در مراکز رسمی حوزه علمیه با حضور اساتید با سابقه بیش از پنج سال در دروس خارج داریم که این امر دستاورد مهمی است.

وی ادامه داد: در سال جاری درس های نهج البلاغه امیرالمومنین(ع) و شرح صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) در حوزه افتتاح و قریب ۵۰ درس نهج البلاغه و صحیفه ثبت شده است.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

گزارش تصویری حوزه

----------------

خبرگزاری ایکنا1

خبرگزاری ایکنا2

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری رسا

خبرگزاری برنا

خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری فارس

خبرگزاری تسنیم1

خبرگزاری تسنیم2

خبرگزاری جماران

خبرگزاری ایبنا

خبرگزاری مهر

---------------

روزنامه دنیای اقتصاد

روزنامه رسالت

روزنامه رسالت(pdf)

هفته نامه افق حوزه(Pdf)(ص12)

---------------

سایت صاحب خبر

سایت قطره

سایت خبرفارسی

سایت 55آنلاین

سایت آخرین خبر

سایت شهربیست

 

 

 

 

بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • گالری تصاویر
    بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • هیچ دیدگاهی برای این خبر نوشته نشده است
    طراحی شده توسط مدرن هاست
    ورود به پنل کاربری