علامه طباطبایی
ما بزرگترین کاری که در عالم داریم و هیچ کاری
از اطوار و شئون زندگی ما مهمتر از آن نیست،
این است که خود را بسازیم.
رهبر فرزانه انقلاب
او مجموعه ای از فرهنگ و معارف اسلام بود،
فقیه بود ، حکیم بود،آگاه از اندوخته های فلسفی
شرق و غرب بود. مفسر قرآن بود...
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم: پیروزی انقلاب مرهون مساجد بود/ برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب باید مردم جذب مساجد شوند / نیازمند راهکار برای جذب جوانان هستیم
پنجشنبه, ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۰ دیدگاه - ۶۳۳ بازدید

نشست علمی تخصصی اساتید قرآنی با موضوع نقش جامعه قرآنی در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی با محوریت مساجد شامگاه روز پنجشنبه 29 فروردین ماه با حضور اساتید قرآنی و قرآن پژوهان و برخی از اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در بیت علامه طباطبایی مفسر بزرگ قرآن کریم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی در این راستا به سخنرانی پرداخت و گفت: باید مشخص شود که وظیفه و اقدامات جامعه قرآنی در خصوص تحقق گام دوم انقلاب چیست؟ جهت گیری فعالیت های قرآنی در مساجد چه باشد؟ نقش قرآن و مساجد در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب چیست؟

وی گفت: رهبری در بند شش بیانیه گام دوم انقلاب به افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه اشاره می کنند و ادامه می دهند که رویکرد دینی و اخلاقی در جامعه اسلامی، دل های نورانی بویژه جوانان را دگرگون کرد مجاهدت های جوانان از جمله دفاع مقدس با ایثار همراه شد و ماجراهای صدر اسلام را آشکارا در منظر دید همگان قرار داد و مادران و پدران آنگاه که با جسم خونین فرزندان خود مواجه شدند مصیبت را با شکر همراه می کردند و مساجد و فضاهای دینی رونقی بی سابقه گرفت و صف اعتکاف و صف نوبت برای اردوهای جهادی جهاد سازندگی نماز حج پیاده روی اربعین افزایش چشم گیری پیدا کرد.

وی افزود: ما در گام دوم انقلاب چگونه عمل کنیم که این نقش مساجد که رهبری این نقش را از وظایف مساجد برمی شمارند تقویت شود؟

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم بیان کرد: در این بیانیه جامعه سازی، تمدن سازی، طرح دین ودنیا در کنار هم، دفاع از انقلاب، مرزبندی دشمنان، عدم افراط و تفریط، شناخت دستاورهای انقلاب، و پیشگیری از تحریف مساجد استکبار ستیزی مدیریت جهادی و انقلابی سپردن مدیریت به جوانان ارتقای بینش سیاسی عدالت گستری و نقش مساجد در زیربناهای عمیق مردم سبک زندگی اسلامی ایجاد امید شکستن محاصره اقتصادی دشمنان طهارت اقتصادی توجه به قشر ضعیف جامعه و مساله اشتغال جوانان زمینه سازی برای حکومت مهدوی کارهای فراتر از قانون (همان بحث آتش به اختیار بودن) و تمام سرفصل هایی که آقا گفتند همه این ها در مساجد باید محقق شود و این اقدام بر عهده جامعه  قرآنی است و این امر بزرگ فراتر از کلاس های آموزشی قرآن در مساجد است هرچند باید این مهم هم باشد اما صرف آموزش های قرآنی وبرپایی منبرها کفایت نمی کند و تمام این سرفصل ها باید در مسجد دیده شود.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: پیروزی انقلاب مرهون مساجد بود امروزه با توجه به تبلیغات فضاهای مجازی مختلف در دنیا، داریم به دوران اولیه پیش از انقلاب برمی گردیم ؛ لذا برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب باید ابتدا مردم را جذب مساجد کنیم و سپس القای آموزه های قرآنی انجام شود ما مساجد پررونقی در کشور داریم اما برخی مساجد اینگونه نیست و باید برای آن ها برنامه داشت.

وی گفت: ۲۴ هزار کانون فرهنگی وهنری مساجد، ۱۲ هزار کتابخانه و ۱۵۰۰ خانه نور در کشور داریم که کتابخانه و مرکز تخصصی قرآن است و دو هزار مربی قرآنی داریم اما با همه اینها گاهی شاهد هستیم که در مساجد درخصوص فراگیری قرآن آنگونه که باید عمل نمی شود و ما در این خصوص راهکار می خواهیم.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

گزارش تصویری شبستان

گزارش تصویری حوزه

------------------

خبرگزاری شبستان

خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری تسنیم

----------------

سایت صاحب خبر

سایت خبرفارسی

سایت آخرین خبر

 

 

 

بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • گالری تصاویر
    بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • هیچ دیدگاهی برای این خبر نوشته نشده است
    طراحی شده توسط مدرن هاست
    ورود به پنل کاربری