علامه طباطبایی
ما بزرگترین کاری که در عالم داریم و هیچ کاری
از اطوار و شئون زندگی ما مهمتر از آن نیست،
این است که خود را بسازیم.
رهبر فرزانه انقلاب
او مجموعه ای از فرهنگ و معارف اسلام بود،
فقیه بود ، حکیم بود،آگاه از اندوخته های فلسفی
شرق و غرب بود. مفسر قرآن بود...
انتشار اعداد و ارقامی از مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)
جمعه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰ دیدگاه - ۱۹۲ بازدید

دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در حالی از روز ۱۵ بهمن ماه آغاز شده است که در این مسابقات بیش از پنج هزار شرکت‌کننده در دو گروه بالای ۱۶ سال و زیر ۱۶ سال به رقابت می‌پردازند. رقابت شرکت‌کنندگانی از ۳۱ استان با قاریان و حافظانی از ۱۹ کشور دنیا از جمله ویژگی‌های این دوره از مسابقات است.

دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش آقایان از روز پانزدهم بهمن ماه در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) قم آغاز شده و تا روز ۲۱ همین ماه ادامه دارد.
در این دوره از مسابقات مجموعاً‌ ۵۱۶۹ نفر در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق و در دو گروه بالای ۱۶ سال و زیر ۱۶ سال حضور دارند.
همچنین در رقابت‌های دوازدهمین دوره، شرکت‌کنندگانی از تمامی استان‌های کشور حضور دارند که در بین آنها استان قم با بیش از ۱۰۰۰ شرکت‌کننده بیشترین و استان‌های ایلام و کردستان با کمتر از ۱۰ شرکت‌کننده کمترین تعداد شرکت‌کننده در این دوره را داشته‌اند. در بین استان‌هایی که تعداد بیشتری شرکت‌کننده داشته‌اند، می‌توان به استان‌های تهران با ۸۸۴ نفر، اصفهان با ۶۲۴ نفر و خراسان رضوی با ۳۶۵ نفر اشاره کرد.
حضور شرکت‌کننده‌هایی از استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شمالی، ایلام، هرمزگان و ... در این دوره از مسابقات که مسافت زیادی تا محل برگزاری رقابت‌ها دارند، نشان می‌دهد که رقابت‌های دارالقرآن امام علی(ع) جای خود را در بین مخاطبان باز کرده است.
همچنین در بین رشته‌ها و گروه‌هایی که بیشترین شرکت‌کننده را داشته‌اند، رشته حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم با ۱۶۱۴ شرکت‌کننده در هر دو گروه بالای ۱۶ سال و زیر ۱۶ سال بالاتر از سایر رشته‌ها قرار گرفته است. رشته قرائت تحقیق با ۱۲۴۸ شرکت‌کننده، رشته قرائت تحقیق با ۱۰۰۲ شرکت‌کننده، رشته حفظ کل قرآن کریم با ۷۲۲ و رشته حفظ ۲۰ نیز با ۵۸۶ شرکت‌کننده در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
اما یکی از ویژگی‌های این دوره از رقابت‌ها حضور شرکت‌کنندگانی از ۱۹ ملیت است که شامل کشورهای آلبانی، آفریقای مرکزی، بریتانیا، بحرین، چاد، اوگاندا، یمن، آذربایجان، ساحل عاج، سوریه، فرانسه، عربستان سعودی، لبنان، نیجریه، تاجیکستان، هند، عراق، پاکستان و افغانستان است. در این بین کشور افغانستان با ۴۶۱ شرکت‌کننده نه تنها بیشترین تعداد را در بین کل کشورهای خارجی این دوره داشته بلکه از بسیاری از استان‌ها نیز بیشتر نماینده در این رقابت‌ها داشته است.
این مسابقات در ۱۸ سالن مجزا و در دو گروه برگزار می‌شود. تیم داوری ۶۲ نفره‌ای متشکل از داوران بین‌المللی، کشوری و استانی که به امر قضاوت مسابقات مشغول هستند به چشم می‌خورد. در بین داوران مسابقات از داورانی همچون «محمود لطفی‌نیا»، «محمدحسین سعیدیان»، «شهریار پرهیزکار»، «محمدرضا شهیدیان» و ... که تجربه سال‌ها داوری مسابقات بین‌المللی قرآن را دارند تا «موسی معتمدی»، «پیمان ایازی»، «مصطفی اصفهانیان»، «محمدرضا احمدی» و ... که تازه از جرگه مسابقات خارج شده یا هنوز درگیر مسابقات قرآن در سطوح بالا هستند، به چشم می‌خورد.
در این مسابقات به حائزان رتبه‌های اول تا سوم رشته قرائت تحقیق قرآن به ترتیب مبالغ سه میلیون تومان، دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و دو میلیون تومان اعطا می‌شود. همچنین، به رتبه‌های اول تا سوم رشته ترتیل‌ نیز به ترتیب دو میلیون تومان، یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اهدا خواهد شد.
نفرات اول تا سوم رشته حفظ کل نیز به ترتیب چهار میلیون تومان، سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سه میلیون تومان اعطا می‌شود. به رتبه‌های اول تا سوم رشته حفظ ۲۰ جزء نیز به ترتیب سه میلیون تومان، دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و دو میلیون تومان پرداخت می‌شود.
نفرات اول تا سوم رشته حفظ ۱۰ جزء نیز به ترتیب دو میلیون تومان، یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.
حافظان کل قرآنی که بتوانند حد نصاب ۹۰ امتیاز را از داوران کسب کنند، مبلغ ۷۰۰ هزار تومان و به حافظان ۱۰ و ۲۰ جزء که همین حد نصاب را به دست آورند نیز ۵۰۰ هزار تومان و ۴۰۰ هزار تومان اعطا می‌شود. 

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

خبرگزاری ایکنا

----------------

سایت خبربان

سایت تی نیوز

سایت قطره

سایت خبرفارسی

 

بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • گالری تصاویر
    بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • هیچ دیدگاهی برای این خبر نوشته نشده است
    طراحی شده توسط مدرن هاست
    ورود به پنل کاربری