علامه طباطبایی
ما بزرگترین کاری که در عالم داریم و هیچ کاری
از اطوار و شئون زندگی ما مهمتر از آن نیست،
این است که خود را بسازیم.
رهبر فرزانه انقلاب
او مجموعه ای از فرهنگ و معارف اسلام بود،
فقیه بود ، حکیم بود،آگاه از اندوخته های فلسفی
شرق و غرب بود. مفسر قرآن بود...
تغییرات مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) از سال آینده
پنجشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰ دیدگاه - ۳۰۵ بازدید

رئیس هیئت داوران مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) از ایجاد تغییرات در نحوه اجرای مسابقات از سال آینده خبر داد.

غلامرضا شاه‌میوه، رئیس هیئت داوران مسابقات قرآن دارالقرآن امام علی(ع) در گفت‌وگویی در رابطه با برگزاری دوازدهمین دوره این مسابقات اظهار کرد: مسابقات این دوره به لحاظ وسعت شرکت‌کنندگان، تعداد ایشان و نیز تنوع رشته‌ها و رده‌های سنی در نوع خود نه تنها در سطح کشور بلکه در دنیا بی‌نظیر است.
این مدرس و داور بین‌المللی ادامه داد: امسال نزدیک به پنج هزار و دویست شرکت کننده در رشته‌های مختلف حفظ ۱۰، جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت و ترتیل به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. در سال جاری به لحاظ کمی نزدیک به دو هزار نفر افزایش نسبت به سال گذشته داشتیم و به تبع آن جوایزی که اعطا خواهد شد نیز افزایش پیدا کرده است.
رئیس هیئت داوران مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در ادامه با بیان اینکه این مسابقات تنها مسابقاتی در سطح کشور است که رتبه‌های اول، دوم و سوم آن به شکل حدنصابی انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: اگر با همین روند پیش رویم، در سال‌های بعد نیز شاهد افزایش تعداد خواهیم بود.
شاه‌میوه اظهار کرد: البته نحوه اجرا و برگزاری مسابقات در سال بعد دچار تغییر و تحولات می‌شود و مرحله‌ای که امسال تحت عنوان آزمون و تست اولیه اجرا می‌شود، سال آینده در زمان ثبت نام و به شکل ارسال فایل‌های صوتی در رشته‌های تحقیق و ترتیل انجام شود. همچنین، در رشته‌های حفظ نیز مرحله مقدماتی از نظر داوری وسیع‌تر خواهد شد که در بخش اصلی مسابقه فشار کمتری به هیئت داوران وارد شود؛ چراکه اجرای مسابقه‌ای با این وسعت برای داوران ما مقداری مشکل است و ممکن است به لحاظ کیفی تأثیرگذار باشد. لذا سعی می‌کنیم تا هر سال با اجرای تمهیداتی این مسابقات را به شکلی برگزار کنیم که کمترین آسیب و بالاترین کیفیت را داشته باشد.
وی در پایان بیان کرد: سطح این مسابقات به دلیل اینکه شاهد حضور چهره‌های مطرح قرآنی کشور در آن هستیم، (چه در عرصه داوری و چه در عرصه متسابقان)،‌ همانند سال‌های قبل بسیار بالا و قابل توجه است و حتی فینال این مسابقات در رشته‌هایی مانند قرائت و حفظ کل چیزی کمتر از فینال مسابقات کشوری سازمان اوقاف و امور خیریه نیست.
یادآوری می‌شود دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش آقایان از ۱۵ تا ۲۱ بهمن‌ماه جاری با حضور بیش از پنج هزار متسابق در رشته‌های مختلف قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جز ء و کل قرآن کریم در محل مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار می‌شود.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

خبرگزاری ایکنا

-------------

سایت صاحب خبر

سایت قطره

سایت مخبرنیوز

 

 

بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • گالری تصاویر
    بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • هیچ دیدگاهی برای این خبر نوشته نشده است
    طراحی شده توسط مدرن هاست
    ورود به پنل کاربری