علامه طباطبایی
ما بزرگترین کاری که در عالم داریم و هیچ کاری
از اطوار و شئون زندگی ما مهمتر از آن نیست،
این است که خود را بسازیم.
رهبر فرزانه انقلاب
او مجموعه ای از فرهنگ و معارف اسلام بود،
فقیه بود ، حکیم بود،آگاه از اندوخته های فلسفی
شرق و غرب بود. مفسر قرآن بود...
گفت‌وگوی بین قرآنیان از ثمرات برپایی مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)
پنجشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰ دیدگاه - ۲۱۴ بازدید

رتبه سوم مسابقات قرآن کویت، برپایی رقابت‌هایی مانند مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) را عامل ایجاد گفتمان قرآنی دانست.

ابراهیم فلاح تبسم‌چهره، از قاریان قرآن استان گیلان است که تاکنون توانسته است رتبه سوم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور کویت را از آن خود کند. وی برای اولین بار است که در مسابقات قرآن دارالقرآن امام علی(ع) شرکت می‌کند و برگزاری این‌گونه مسابقات در چنین سطحی را عامل ایجاد گفتمان قرآنی در جامعه می‌داند.
تبسم‌چهره در گفت‌وگویی اظهار کرد: تاکنون از نزدیک شاهد برگزاری این مسابقات نبوده‌ام. جای تشکر فراوان از دست‌اندرکاران مسابقات دارد که چنین رقابتی را در سطح بسیار بالا برگزار می‌کنند.
وی تصریح کرد: شاهد حضور جمع کثیری از اهالی قرآن در صحنه این مسابقات هستیم و همانطور که مشاهده می‌شود قرآنیانی از سنین پایه از نوجوان گرفته تا حتی قاریان بین‌المللی حاضر شده و به صورت کاملا دوستانه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
تبسم‌چهره افزود: برگزاری چنین مسابقاتی در این سطح بالا و با وجود متسابقان فراوان باعث می‌شود تا اولا اهالی قرآن بیشتر با یکدیگر آشنا شده و ارتباط برقرار کنند و ثانیا زمینه تبادل نظر و گفت‌وگو میان آن‌ها فراهم شود.
وی ادامه داد: اینکه زمینه‌ای فراهم شده تا از قرآنیانی که برای اولین بار در مسابقات حاضر شده‌اند و یا احیانا دارای ضعف‌هایی از لحاظ فنی هستند، آزمون پیش از رقابت اصلی برگزار شود از نکات قابل توجه این دوره از مسابقات است که باعث می‌شود تا سطح مسابقات بالاتر رفته و افراد توانمند در مراحل اصلی مسابقات حضور پیدا کنند و در صحنه اجرا با تلاوت‌های خیلی خوبی مواجه باشیم.
این قاری از استان گیلان اظهار کرد: در بحث داوری، قاریان و داوران بین‌المللی حضور دارند که اکثر ایشان در مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه نیز داوری می‌کنند که این امر برای متسابقان بسیار مطلوب است.
تبسم‌چهره بیان کرد: برگزاری رقابت‌هایی مانند مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) که در چنین سطحی اجرایی می‌شود و متسابقانی از جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در آن حضور پیدا می‌کنند، باعث می‌شود تا شرکت‌کنندگان در مسابقات که بعضاً در طول سال تمرین و ممارست داشته‌اند، بتوانند ماحصل کار خود را در آن ارائه داده و در معرض آزمایش قرار دهند.
وی در پایان تصریح کرد: گستره وسیع مسابقات باعث می‌شود تا قاریان و حافظان فراوانی از نقاط مختلف کشور و حتی جهان در کنار یکدیگر قرار گرفته و به تبادل نظر بپردازند که این جریان موجب ایجاد نوعی گفتمان قرآنی در میان قرآنیان حاضر در صحنه مسابقات می‌شود.

یادآوری می‌شود، دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش آقایان از ۱۵ تا ۲۱ بهمن‌ماه جاری با حضور بیش از پنج هزار متسابق در رشته‌های مختلف قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جز ء و کل قرآن کریم در محل مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار می‌شود.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

خبرگزاری ایکنا

-------------

سایت صاحب خبر

بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • گالری تصاویر
    بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • هیچ دیدگاهی برای این خبر نوشته نشده است
    طراحی شده توسط مدرن هاست
    ورود به پنل کاربری