علامه طباطبایی
ما بزرگترین کاری که در عالم داریم و هیچ کاری
از اطوار و شئون زندگی ما مهمتر از آن نیست،
این است که خود را بسازیم.
رهبر فرزانه انقلاب
او مجموعه ای از فرهنگ و معارف اسلام بود،
فقیه بود ، حکیم بود،آگاه از اندوخته های فلسفی
شرق و غرب بود. مفسر قرآن بود...
دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) آغاز شد
دوشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰ دیدگاه - ۴۸۰ بازدید

دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) ویژه برادران امروز ۱۵ بهمن در جمکران قم آغاز شد.

دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) از صبح دوشنبه ۱۵ بهمن در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران آغاز و پنج هزار و ۲۰۰ نفر از حافظان و قاریان در این دوره از مسابقات با هم رقابت خواهند کرد.

در ابتدای این مراسم، مرتضی نجفی قدسی، مسئول دارالقرآن امام علی(ع) در سخنانی به ارائه آماری از این مسابقات پرداخت و گفت: این مسابقات در رشته‌های حفظ کل، ۲۰ و ده جزء همچنین قرائت تحقیق و ترتیل برگزار می‌شود و ۷۰ داور در ۱۴ گروه داوری این مسابقات را قضاوت خواهند کرد.

نجفی قدسی با بیان اینکه این مسابقات بر اساس زمانبندی اعلام شده در دو نوبت صبح و عصر تا ۲۱ بهمن ماه ادامه خواهد یافت تصریح کرد: ۷۲۲ نفر در حفظ کل، ۵۸۶ نفر در حفظ ۲۰ جزء، هزار و ۶۱۴ نفر در حفظ ده جزء، همچنین هزار و ۲۴۸ نفر در ترتیل و هزار نفر هم در رشته قرائت این دوره از مسابقات حضور دارند.

وی با بیان اینکه قم، تهران، اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان به ترتیب بیشترین آمار حضور شرکت‌کنندگان را داراست اظهار کرد: حضور ۵۴۸ تبعه غیرایرانی از ۱۹ کشور از جمله ویژگی‌های بارز این مسابقات است.

نجفی قدسی با برشمردن وجوه امتیاز این مسابقات گفت: حضور اتباع غیرایرانی، اعطای جائزه به کسب‌کنندگان حد نصاب مسابقه و جوائزه ویژه به نفرات اول تا سوم از جمله این ویژگی‌هاست و کسانی که در حسن حفظ بالای ۸۵ و در قرائت بالای ۷۵  را به دست بیاورند مشمول این جایزه خواهند شد.

مدیر دارالقرآن امام علی(ع) این کار را باعث دلسرد نشدن شرکت‌کنندگان و تشویق ایشان برشمرد و افزود: این مسابقات بدون هر نوع بودجه دولتی و کاملا به صورت مردمی برگزار می‌شود و به لحاظ کمی تشرکت کنندگان بی نظیر است.

وی تاکید کرد: این مسابقات در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برای گسترش فرهنگ قرآنی و حفظ و قرائت قرآن برگزار می‌شود.

در ادامه این مراسم محمد انصاری، بانی و موسس دارالقرآن امام علی(ع) در سخنانی با اشاره به اهیت تعلیم و تعلم قرآن در روایات تاکید کرد: هدف ما از برپایی این مسابقات اشاعه و ترویج قرآن کریم است تا جوانان در وضعیت فرهنگی کنونی به سمت قرآن جذب شوند.

همچنین غلامرضا شاه میوه، رئیس هیئت داوران این مسابقات در سخنانی بیان کرد: این مسابقات نه تنها بزرگترین عرصه رقابت قرآنی در ایران است بلکه در جهان هم از این حیث بی نظیر است زیرا وسعت بسیار زیادی از لحاظ شرکت کننده دارد.

وی تاکید کرد: باید به فعالیت‌های مردمی قرآنی بیشتر بها دهیم تا نقش بیشتری در توسعه فرهنگ قرآنی کشور ایفا کنند.

یادآور می شود در مراسم افتتاحیه این مسابقات سيد جواد سادات فاطمى، محمدحسين سعيديان، محمدرضا پورزرگرى، على اكبر ملكشاهى، حسن ربيعيان،محمد عباسى، عباس امام جمعه، مسعود گرجى، صالح اطهرى فر، حسين رستمى، رضا محمدپور از دارندگان رتبه هاى بين المللى مسابقات قرآن ، حجت الاسلام شهيدى پور ، دكتر محمدرضا حاج اسماعيلى، محمود لطفى نيا، عباس ميرداماد، دكتر زرنگار و دكتر عارف حسينى از پيشكسوتان قرآنى وهمچنين استاد شهريار پرهيزكار ناظر عالى مسابقات سراسرى دارالقرآن امام على(ع)  و برخی از برجستگان و فعالان قرآنی حضور داشتند.

 

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

گزارش تصویری ایکنا

-----------------

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری ابنا

-----------------

سایت صاحب خبر

سایت قطره

 

 

بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • گالری تصاویر
    بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • هیچ دیدگاهی برای این خبر نوشته نشده است
    طراحی شده توسط مدرن هاست
    ورود به پنل کاربری