علامه طباطبایی
ما بزرگترین کاری که در عالم داریم و هیچ کاری
از اطوار و شئون زندگی ما مهمتر از آن نیست،
این است که خود را بسازیم.
رهبر فرزانه انقلاب
او مجموعه ای از فرهنگ و معارف اسلام بود،
فقیه بود ، حکیم بود،آگاه از اندوخته های فلسفی
شرق و غرب بود. مفسر قرآن بود...
یک مادر حافظ قرآن به همراه فرزندش: قرآن درس صبر و تقوا به ما داده است
شنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰ دیدگاه - ۶۶۸ بازدید

به گزارش روابط عمومی دارالقرآن علامه طباطبایی؛ زهرا جعفریانی از استان البرز که به همراه دو فرزندش در حال حفظ قرآن است اظهارداشت: به منظور روخوانی و روان خوانی پسرهایم را به کلاس قرآن می بردم و گویا یک تیر و سه نشان زدم زیرا من که این مسیر را می رفتم تصمیم گرفتم خودم هم در این راه قدم بگذارم لذا دو سه سالی است که برای حفظ اقدام کردم.

وی افزود: یکی از پسرانم کلاس پنجم و دیگری کلاس هفتم است و با هم ۱۳ جزء حفظ هستیم و حفظ دسته جمعی در خانه هم خیلی مزایا دارد زیرا همه ترغیب و تشویق می شوند که این راه را با انگیزه بیشتر ادامه دهند.

وی اظهارکرد: در این سه سالی که وارد حوزه قرآنی شدیم حافظه مان خیلی قوی تر شده و حافظه فرزندانم آنقدر بهتر شده که اصلا در خانه درس نمی خوانند اما هر دو جزء شاگرد زرنگ های کلاس شان هستند وخیلی از نظر روحی بر ما اثر داشته است.

جعفریانی بیان کرد: به دلیل اینکه برخی آیات قرآن را با ترجمه آن حفظ می کنیم فرزندانم در حرام و حلال خیلی دقت می کنند، حق الناس را رعایت می کنند و روحیه شان لطیف شده و در کارهای خانه خیلی به من کمک می کنند.

وی تصریح کرد: بیشتر دوست داشتم فرزندانم از نظر روحی و عملی از قرآن تاثیر بگیرند زیرا حفظ قرآن خیلی خوب هست اما عامل به قرآن بودن خیلی مهمتر است.

قرآن درس زندگی است

وی گفت:‌ قرآن درس زندگی برایم بوده و بزرگترین درسی که به من داده این است که در این دنیا باید صبر و تقوا داشت.

وی در مورد برگزاری مسابقات قرآنی اظهارداشت: از مسئولان می خواهم این مراسم ها و مسابقات را خیلی بیشتر کنند زیرا بچه ها تشویق می شوند و بیشتر می خوانند و حفظشان قوی تر می شود؛ بخصوص مسابقات دارالقرن امام علی(ع) که من و پسرهایم دو سال است شرکت می کنیم و خیلی راضی هستیم زیرا از هر لحاظ خوب است.

احسان به پدر ومادر را از قرآن آموختم

محمد رضا قاسمی ۱۱ ساله هم در این گفت وگو شرکت کرد و اظهارداشت: چهار پنج سالی است که قرآن می خوانم درسم خیلی بهتر شده است.

وی افزود: یاد گرفتم صبر داشته باشم، کار بدی نکنم، دزدی نکنم، کسی را اذیت نکنم، با همه مهربون باشم، به همه کمک کنم و حق الناس را رعایت کنم.

وی با بیان اینکه دوستایی که با همه و من مهربون باشند و کسی را اذیت نکنند انتخاب می کنم، ادامه داد: با دوست هام مهربون هستیم همش قاسمی قاسمی می کنند در مدرسه قرآن می خونم می گن آقا قاسمی بخونه و اهمیت به من بیشتر شده است.

قاسمی در پاسخ به این سوال که یک جای قرآن که معناش رو دوست داری و روی ذهنت اثر گذاشته چیست؟ گفت: «وبالوالدین احسانا» به پدر و مادر نیکی کنید این مهمترین درسی بود که از قرآن گرفتم.

 

به گزارش ستاد خبری دارالقرآن امام علی(ع)؛ یک بانوی قرآنی شرکت کننده در دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)، در پاسخ به این سوال که چه عاملی سبب شد که قرآن را انتخاب کردید؟ گفت: تشویق زیاد به حفظ قرآن می شدم زمانی که در برنامه های صدا وسیما مشاهده می کردم که حفاظ در تلویزیون صحبت می کنند خیلی غبطه می خوردم و دوست داشتم من هم روزی به این مرحله برسم.

نرگس صادقی فر از استان همدان که ۱۸ سال دارد و در مسابقات کشوری آموزش وپرورش و جامعه القرآن حکیم حائز رتبه شده است، در مورد چگونگی حفظ با توجه به همزمانی آن با دوران تحصیل بیان کرد: از ۱۲ سالگی در طول شش سال با تقسیم و برنامه ریزی و به صورت تدریجی قرآن را حفظ کردم.

والدین نقش اساسی در قرآن آموزی فرزندان دارند

وی با اشاره به اهمیت والدین در ترغیب فرزندان برای آموزش های قرآنی گفت: والدین و بخصوص مادر تاثیر زیادی روی فرزندان دارد و حمایت ها و تشویق های وی می تواند زندگی فرزند را در مسیر درست هدایت کند.

این حافظ کل قرآن در مورد اینکه برخی رفتن به مدرسه را مانع حفظ قرآن می دانند، گفت: حفظ قرآن هیچ گاه به درس من لطمه نزد و اتفاقا به افزایش حافظه و سرعت یادگیری من کمک کرد و این تصور اشتباه است که می گویند حفظ قرآن به کارهای دیگر لطمه وارد می کند یا وقت می گیرد.

قرآن تمایل به ارتکاب گناه را از من گرفته است

وی در پاسخ به این سوال که قرآن چقدر توانسته مانع شما در رفتن به سمت گناه شود؟ و چرا به سمت های دیگر نرفتید؟ اظهارداشت: حافظ قرآن باید به عنوان یک الگو عمل کند یک عامل درونی اجازه نمی دهد که به سمت مسیرهای انحرافی بروم آدم حیفش می آید که قرآن را حفظ باشد و به سمت گناه برود و در کل تمایلی به گناه کردن ندارم.

حافظان قرآن مسئولیت بیشتری بر عهده دارند

وی با تاکید بر اینکه حفظ قرآن خیلی خوب است، افزود: عامل قرآن بودن مهم تر از حافظ بودن است و من سعی کردم بیشتر عامل به دستورات قرآن باشم زیرا خودم را مسئول می دانم زیرا دیگران از فعالان و بخصوص حافظان قرآن الگو می گیرند و رفتار و کردار آنان برای بسیاری از افراد حجت است و اگر من الگوی بدی باشم در زندگی دیگران هم تاثیر می گذارم و آنان می گویند این حافظ قرآن است اینگونه اخلاق یا رفتار را دارد و راهی برای توجیه گناه پیدا می کنند.

وی ادامه داد: روی فعالان این عرصه، برچسب قرآنی می خورد و چون با قرآن ارزش می گیریم باید ارزش آن را هم حفظ کنیم لذا سعی کردم بیشتر از گناه دوری کنم.

وی افزود: به عنوان مثال وقتی در جمعی باشم، دوستانم جلوی من برخی سخنان را بیان نمی کنند و حرمت نگه می دارند؛‌ خیلی خوشحال می شوم گویا انسان با قرآن بزرگ می شود.

وی در مورد برگزاری مسابقات قرآن با بیان اینکه امیدوارم مسئولان اقدامی کنند که مسابقات قرآن از رونق نیفتد گفت: مهمترین هدف در برپایی این مسابقات باید این باشد که مردم جامعه به قرآن رجوع کنند و رفتار قرآنی را بیاموزند.

وی تاکید کرد: کسب رتبه انگیزه مضاعفی به فرد می دهد و شخص تلاش بیشتری برای کسب رتبه می کند و من اگر در مسابقات مختلف شرکت نمی کردم و حائز رتبه نمی شدم شاید در ۱۰ و ۱۵ جزء رها می کردم.

وی در مورد برگزاری این دوره از مسابقات هم گفت: خدمات و امکانات خیلی خوب بود ودر دو روزی که در قم بودیم از نحوه برگزاری و پذیرایی کاملا رضایت داریم.

 

به گزارش ستاد خبری دارالقرآن امام علی(ع)؛ یک بانوی قرآنی شرکت کننده در دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در بخش خواهران که در مجتمع یاوران مهدی جمکران قم برگزار شد، با بیان اینکه فعالان قرآنی در ویترین چشم مردم قرار دارند، گفت: مردم خیلی بکار می برند که شما که حافظ قرآن هستید فلان اقدام را انجام می دهید یا نه؟ خودم هم به برادرم که حافظ کل قرآن است می گویم که در شان تو نیست حتی کارهای کوچک که در نظر مردم قبیح هست را انجام دهی.

فاطمه نبی لو از اسلام شهر که در رشته قرائت این مسابقات شرکت کرده است، گفت: از ۱۵ سالگی آموزش قرآن را آغاز کردم و پنج سال است که در رشته قرائت و حفظ فعالیت می کنم و زندگی ام با قبل از قرآن متفاوت شده و با خدا بهتر انس گرفتم.

وی در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی باعث شد که قرآن را انتخاب کنید؟ گفت: ابتدا برادرم برای حفظ قرآن ثبت نام کرد و هم اکنون حافظ کل است وی ما را به این راه ترغیب کرد و سپس خانوادگی در این عرصه وارد شدیم برادر پنج ساله ام هم مشتاق به آموزش قرآن شده و در کلاس های حفظ شرکت می کند.

حق و باطل با قرآن نمایان می شود

این قرآن آموز گفت:‌ قرآن روی همه ابعاد زندگی و حتی دوست یابی ما اثر گذاشته و برخی اقداماتی را که می خواهیم انجام دهیم با قرآن می سنجیم و زمانی که به مشکل برمی خوریم در تشخیص حق و از باطل به قرآن رجوع می کنیم امیدواریم که بتوانیم در این مسیر بمانیم و قرآن را در زندگی به کار گیریم.

وی در مورد سطح مسابقات در این دوره نیز گفت: مسابقات این دوره در سطح بالایی بود و تصمیم دارم تا با تلاش و آمادگی بیشتر برای سال آینده شرکت کنم و بتوانم رتبه بهتری را کسب کنم.

 

 بازتاب خبر در رسانه ها:

 

 

بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • گالری تصاویر
    بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • هیچ دیدگاهی برای این خبر نوشته نشده است
    طراحی شده توسط مدرن هاست
    ورود به پنل کاربری