علامه طباطبایی
ما بزرگترین کاری که در عالم داریم و هیچ کاری
از اطوار و شئون زندگی ما مهمتر از آن نیست،
این است که خود را بسازیم.
رهبر فرزانه انقلاب
او مجموعه ای از فرهنگ و معارف اسلام بود،
فقیه بود ، حکیم بود،آگاه از اندوخته های فلسفی
شرق و غرب بود. مفسر قرآن بود...
عضو هیات امنای سازمان دارالقرآن الکریم: شخصیت های پوشالی غربی را برای جوانان افشا کنید/ بهترین سبک زندگی را قرآن معرفی کرده است
پنجشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰ دیدگاه - ۳۸۲ بازدید

به گزارش روابط عمومی دارالقرآن علامه طباطبایی؛ گردهمایی سراسری مدرسان و مربیان کشوری سبک زندگی قرآنی و رونمایی از پنج کتاب سبک زندگی قرآنی روز پنج شنبه در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.

عضو هیات امنای سازمان دارالقرآن الکریم با تشکر از زحمات مخلصانه مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی، مهدی شیخلو رئیس و مهدی شکری معاون پژوهش های سازمان دارالقرآن الکریم، با وجود مشکلات سر راه، اظهارداشت: در مقوله سبک زندگی قرآنی زمانی که به نوشته های علامه و دیگر اساتید نگاه می کنیم می بینیم که از تاریخ آفرینش حضرت آدم بنا بر نقل روایات بیش از هفت هزار سال نمی گذرد و از سوی دیگر شاهدیم که مدت عمر زمین را به بیش از چهار ونیم میلیارد سال رقم زده اند و در این مسیر انسان های بسیاری آمدند و رفتند.

عباس سلیمی با بیان اینکه اطلاعات بشر بسیار محدود و ناقص است، ادامه داد: پاسخ به این ابهام در فرمایش امام معصوم است که نقل شده خطاب به یکی از اصحاب خود فرمود"لَعَلَّكَ تَرَى أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ إِنَّمَا خَلَقَ هَذَا الْعَالَمَ الْوَاحِدَ وَ تَرَى أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَمْ يَخْلُقْ بَشَراً غَيْرَكُمْ بَلْ وَ اللَّهِ لَقَدْ خَلَقَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَلْفَ أَلْفِ عَالَمٍ وَ أَلْفَ أَلْفِ آدَمٍ أَنْتَ فِي آخِرِ تِلْكَ الْعَوَالِمِ وَ أُولَئِكَ الْآدَمِيِّين‏"(2)شايد عقيده تو اينست كه خدا بس همين يك جهان را آفريده و جز شما بشرى نيافريده؟!! آرى بخدا هر آينه خداوند هزار هزار(یک میلیون) عالم و هزار هزار آدم آفريده است كه تو در آخر اين عوالم و آدمها هستى‏".

وی افزود: خداوند در قرآن در سوره بقره می فرماید «لها ما کسبت و علیها ما اکتسبت ربنا لا تواخذنا ان نسینا او اخطانا... » آنان آمدند و رفتند و مسئولیت عملکرد آنان با خود آنان و مسئولیت عملکرد شما با شماست و شما در قبال عملکرد آنان مواخده نخواهید شد.

وی گفت: در این مدت بشر چه بسیار جنایت هایی که مرتکب شده و حق و حقوق هایی را که پایمال کرده است و همه آن ها به سبک زندگی برمی گردد زیرا هر فیلسوف یا سیاستمداری به دنبال این بوده که زندگی را مطابق میل خود تبیین و اداره کند.

عضو هیات امنای سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: مکاتب گوناگون هر کدام به نوعی راه را اشتباه رفته اند؛ امپریالیسم در طول عمر ۲۰۰ ساله خود چه بسیار جنایت ها را انجام دادند از اشغال و تجزیه کشورها گرفته تا به اسارت گرفتن مردم، قتل، تجاوز و غارت در کارنامه آنان پر است.

وی گفت: به عنوان مثال بااینکه رسما جنگ جهانی دوم پایان یافته و ژاپن تسلیم شده بود اما رئیس جمهور وقت آمریکا دستور جنگ اتمی را صادر کرد و این تربیت سبب شد که یک نفر به خود اجازه دهد که ناکازاکی و هیروشیما را بمباران و بیش از ۲۲۰ هزار انسان را بسوزاند و آثار و تبعات آن هنوز گریبان گیر مردم آن کشور است.

وی تصریح کرد: امروز هم دامنه همان تفکر جنایت آمیز را از سوی آمریکا و سایر کشورها می بینیم همه این رفتارها ناشی از تربیت و سبک زندگی ناصحیح است؛ به عنوان مثال کمونیسم و فاشیسم هم اگر بدتر از این نباشد، بهتر نیست افراد خونخواری مانند لنین و استالین زندگی برای هر انسان مسلمان و غیرمسلمانی را ترسناک و سخت جلوه دادند.

سلیمی ادامه داد این ظالمان کوه هایی از جمجمه سر انسان های بی گناه می ساختند و امروز در بوسنی وهرزگوین موزه هایی است که قفسه های طولانی از جمجمه های انسان درآن به نمایش درآمده است و زمانی که بنده دلیل آن را پرسیدم گفتند این ها اجداد ما را کشتند وما هم آنان را کشتیم و برای عبرت همگان جمجمه آنان را در موزه گذاشتیم.

وی با تاکید براینکه همه این ها به تفکرات و نحوه تربیت انسان برمی گردد گفت: به عنوان مثال با مطالعه کارنامه جنایات هیتلر به این نتیجه می رسید که تربیت شده فیلسوفی به نام نیچه است که وی را برخی فیلسوف نازیسیم می دانند و این تفکرات سبب می شود که نگذارند طعم خوب زندگی اسلامی که خداوند برای بشر فرستاده، چشیده شود و برخی تفکرات سبب شده بیش از صد میلیون انسان به قتل برسند در صورتی که طبق قرآن اگر یک انسان بی گناه به قتل برسد گویا همه انسان ها جمیعا به قتل رسیده اند.

وی با تصریح براین که باید شاکر این مکتب و پیامبر رحمت للعالمین باشیم گفت: غرب و شرق در قالب مکاتب مختلف مرتکب جنایت شده اند و به عنوان مثال به دستور استالین در لهستان ۲۲ هزار اسیر جنگی قتل عام شدند در صورتی که برخورد اسلام و پیامبر در زمان جنگ برای همه نشان از رافت این مکتب دارد.

این فعال قرآنی گفت: مکتب کمونیسم در برابر خدا صف آرایی کرد و بیش از ۷۰ سال الحاد را دامن زدند اما امام راحل این حقیقت را دریافت که این مکتب رو به نابودی است و مدبرانه نامه فروپاشی کمونیست را توسط آیت الله جوادی آملی به گورباچف رهبر شوروی فرستاد و در آن نوشتند که من صدای شکسته شدن استخوان های کمونیسم را به گوش خود می شنوم از این پس باید کمونیست را در موزه های تاریخ ببینید و ما امروز می بینیم که در قلب اروپا جنبش ضد سرمایه داری به این سیستم اعتراض می کند.

وی افزود: اهانت به مقام انسان، تجارت گسترده زنان در اروپا و آمریکا، غارت منابع و معادن کشورها، رواج بی بند وباری و از بین بردن مقام خلیفه اللهی انسان از اهداف این مکاتب بوده و هست و برخی افراد کم جنبه ای که توفیق شاگردی قرآن را نداشته اند هنوز گمان می کنند که اسم چهار نفر از به اصطلاح دانشمندان آنان غربی را بیاورند خیلی به روز هستند در صورتی که همین افراد سرنوشت بدی داشته اند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال نیچه ابتدا برای تحصیل الهیات اقدام کرده بوده وقتی وارد تعالیم تحریف شده مسیحیت شد در برابر دین قرار گرفت و عنصر ناخداباوری شد که در زندگی شخصی خود هم موفق نبود از جملات وی این است که خدا مرده است؛ برخی توجیه می کنند که منظور وی این بوده که خدا در زندگی ما نیست اما اگر این بود که نمی گفت من خدایی را قبول دارم که بتواند خوب برقصد این تفکرات ما را به سر منزل مقصود نمی رساند.

عضو هیات امنای سازمان دارالقرآن الکریم اظهارداشت: نیچه می گوید باید خود را پرستید و از خود دفاع کرد باید ضعیف را رها کرد که بمیرد و آسایش مردم بیشتر شود لذا تفکرات وی بر اساس قدرت و لذت بنا شده و ۴۰ سالگی مبتلا به جنون می شود و ۱۱ سال آخر عمر خود را در این حالت به سر می برد.

وی تصریح کرد: اسلام برخلاف آن ایثار و گذشت را تعلیم می دهد اگر در محضر قرآن باشیم تفاوت از زمین تا ورای آسمان ها است و این در رفتار پیامبر اسلام(ص) تجلی پیدا کرده وابوسفیان با همه عنادی که با ایشان دارد، می گوید پیامبر(ص) از قلب ها وارد می شود.

وی با تصریح براینکه اسلام و قرآن بر اساس فطرت انسان است، گفت: هیچ فیلسوف و دولت و مکتبی نمی تواند سبک زندگی اسنان را تعریف کند که طبق فطرت باشد و آن فقط قرآن است وهر کسی که از این جاده صحیح پا بیرون بگذارد مسیرش منتهی به پرتگاه می شود.

سلیمی با مثال زدن امپراطوری عثمانی که بیش از ۶۵۰ سال به طول انجامید گفت: تهجر دینی، الگوهای ناصحیح و خوشگذرانی و هوس رانی سبب شد که این امپراطوری تبدیل به تماشاگاهی برای تورسیت ها شود.

وی گفت: در ایران هم آقا محمد خان قاجار تنها در استان کرمان دستور داد چشمان ۷۰ هزار انسان بی گناه را درآوردند و با آن یک تپه درست کردند و به بیش از هشت هزار زن مسلمان بی گناه اهانت کردند و حتی به گربه های این شهر رحم نکردند و در نهایت توسط دو تن از غلامان خود به قتل رسید.

وی بیان کرد: با مقایسه نگاه غرب و اسلام و قرآن به زن متوجه می شویم که اسلام چه منزلت و جایگاهی برای بانوان قائل شده است و هرچند اسلام قابل مقایسه با دیگر مکاتب نیست اما بنده مقایسه می کنم که قدر نعمات خود را بدانیم.

عضو هیات امنای سازمان دارالقرآن الکریم خطاب به مدرسان و مربیان قرآنی گفت: شخصیت های پوشالی که به عنوان الگو به جوانان ما معرفی می کنند را افشا کنید زیرا کسانی که به عنوان فیلسوف به ما معرفی می کنند یا همجنس باز بودند یا با مرگ های عجیب وغریب و خودکشی از دنیا رفته اند به عنوان مثال میشل فوکو بخشی از عمر خود را در آسایشگاه روانی بستری بود و یا پیش از انقلاب برخی قربانی نوشته های صادق هدایت شدند در صورتی که وی دو بار خودکشی ناموفق دارد و بالاخره برای بار سوم موفق به خودکشی می شود این ها نمی توانند الگو باشند.

وی گفت: خداوند الگو را در قرآن به بشریت معرفی می کند «لقد کان رسول الله اسوه الحسنه» به این معنا که رسول خدا بهترین لگوی نیکو برای مردم است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا باید راه دیگری را انتخاب کنیم؟ گفت: عمده بدبینی های موجود در مردم ما به دلیل مدعیان دین داری است کسانی که ادعا می کنند دین دار هستند و عملکرد آنان مطابق با اسلام نیست.

سلیمی تصریح کرد:۲۲۰ هزار شهید، ۵۰۰ هزار جانباز، ۴۹ هزار آزاده و اشک مادران شهدا و زحمات بسیار مومنین و مومنات موجب این بدبینی نمی شود بلکه دست اندازی به بیت المال مسلمین و ظلم به مردم می کنند موجب بدبینی هستند.

وی با تاکید براینکه در عمل یک مربی سبک قرآنی باید الگو باشد گفت: امام صادق فرمودند «کونوا دعاه للناس بغیر السنتکم» استاد من در پاسخ به این سوال که چگونه دعوت کننده های خاموش مردم به دین باشیم؟ گفتند این سخن به این معنا است که همایش، سمینار، تبلیغ و کلاس نمی خواهد بلکه باید در عمل به گونه های زندگی کنیم که مردم بگویند دین این فرد چیست و مردم بگویند وی شیعه جعفری اثنی عشری است و دیگران به دلیل رفتار خوب ما متقاضی باشند که به این دین گرایش پیدا کنند.

وی در پایان گفت: درکنار همه تحقیقات و پژوهش ها همه مربیان سبک زندگی اسلامی و قرآنی باید در عمل مردم و بویژه جوانان را به گونه ای عمل کنیم که قلبا جذب اسلام و مکتب اسلام و قرآن شوند.


بازتاب خبر در دیگر رسانه ها:

گزارش تصویری حوزه

گزارش تصویری برنا

------------

خبرگزاری شفقنا

خبرگزاری برنا

-----------

سایت تلاوت

سایت قم فوری

سایت شهربیست

سایت خبروان

سایت خبرفارسی

سایت دی نتز

 

 

بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • گالری تصاویر
    بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • هیچ دیدگاهی برای این خبر نوشته نشده است
    طراحی شده توسط مدرن هاست
    ورود به پنل کاربری