علامه طباطبایی
ما بزرگترین کاری که در عالم داریم و هیچ کاری
از اطوار و شئون زندگی ما مهمتر از آن نیست،
این است که خود را بسازیم.
رهبر فرزانه انقلاب
او مجموعه ای از فرهنگ و معارف اسلام بود،
فقیه بود ، حکیم بود،آگاه از اندوخته های فلسفی
شرق و غرب بود. مفسر قرآن بود...
رئیس دارالقرآن الکریم کشور: ۱۵ میلیون نفر در طول ۴۰ سال گذشته آموزش های قرآنی را فراگرفتند / در سه سال گذشته بیش از ۳۰۰ کارگاه سبک زندگی اسلامی در کشور برگزار شده است
پنجشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰ دیدگاه - ۲۳۴ بازدید

به گزارش روابط عمومی دارالقرآن علامه طباطبایی؛ رئیس دارالقرآن الکریم کشور در گردهمایی سراسری مدرسان و مربیان کشوری سبک زندگی قرآنی و رونمایی از پنج کتاب سبک زندگی قرآنی که روز پنج شنبه در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، اظهارداشت: در طول ۴۰ سال گذشته دستاوردهای قرآنی زیادی را به برکت انقلاب اسلامی در کشور داشتیم که یکی از این دستاوردها آموزش قرآن در سطوح مختلف و تبلیغ قرآن بوده است.

مهدی قره شیخلو ابرازداشت: ۱۵ میلیون نفر در طول ۴۰ سال گذشته آموزش های قرآنی از جمله آموزش های عمومی، تخصصی، حفظ و تربیت مربی را فراگرفته اند.

وی گفت: علیرغم اینکه این آموزش ها ضروری بوده و باید انجام می شده اما نیازمند اقدام تکمیلی است لذا استاد خدام حسینی از سال ۷۴ بحث بکارگیری قرآن در زندگی را مطرح و باب جدیدی را باز کردند.

وی افزود: بحث بکارگیری آموزه های قرآنی در زندگی در فضای قرآنی کشور مورد بحث قرار گرفت و در این سه سال اخیر به صورت ماموریت آموزشی به آن توجه شد و رویکرد همه برنامه های قرآنی را تربیت قرآنی تعیین کردیم و بیش از ۳۰۰ کارگاه سبک زندگی قرآنی برگزار و شش دوره تربیت مربی برپا شد.

رئیس دارالقرآن الکریم کشور بیان کرد: این اقدام آغاز شده اما ابتدای راه هستیم و باید تلاش کنیم در تربیت نیروی متخصص برای این موضوع و هم در تدوین محنوا و هم در گستره آموزشی آن کمک کنیم که نتیجه و بازخورد این کارگاه ها مردم استقبال بسیار خوبی داشتند.

وی بیان کرد: نظرسنجی های که انجام شد این را نشان می دهد که غاطبه مردم دنبال این هستند که از نسخه های قرآنی در زندگی خود استفاده کنند و بکار گیرند واین اقدام مهم و با برکتی است که همه باید کمک کنیم که به سرعت توسعه پیدا کند و عمق و تاثیرگذاری آن بیشتر شود.

قره شیخلو ادامه داد: در این راه ممکن است آفت هایی هم داشته باشد و آن عمل نکردن عاملان به این کتاب آسمانی هستند لذا مهمترین موضوع این است که کسانی که در حلقه اول به عنوان مبلغان و مربیان هستند باید مراقبت های فردی را در دستور کار خود قرار دهند و باید زندگی قرآنی داشته باشند و از خود شروع کنند تا مردم به عینه رفتارهای قرآنی را شاهد باشند.

اعمال و رفتار فعالان قرآنی باید الگوی جامعه باشد

وی با تاکید براینکه باید از بزرگان حوزه علمیه و دانشگاه استفاده کنیم، گفت: به این منظور خدمت آیت الله جوادی آملی رسیدیم و پس از آن با انرژی چند برابر کار را ادامه دادیم و علیرغم همه محدودیت ها در برخی استان ها این کلاس ها برگزار می شود وبه عنوان تکلیف بر گردن خود می دانیم که با داشتن کوله باری ۴۰ ساله، در دهه پنجم انقلاب سبک و سیاق زندگی مان را قرآنی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه راهکار کاهش آسیب های اجتماعی و در بازگشت به قرآن و زندگی قرآنی است، به بیان خاطره ای از آیت الله علوی گرگانی پرداخت و گفت: چند سال پیش خدمت آیت الله علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید رسیدیم ایشان فرمودند یک روز خدمت علامه طباطبایی رسیدیم و سوال کردیم انو از ایشان سوال کردیم انگیزه تدوین المیزان چطور در شما بوجود آمد؟ و ایشان فرمودند پس از فوت مادرم یک شب ایشان را در عالم خواب دیدیم و به من خطاب کردند محمدحسین این همه کار انجام دادی اگر می خواهی کارهات مورد قبول قرار گیرد یک کاری برای قرآن انجام بده و من زمانی که از خواب بلند شدم تصمیم گرفتم یک دوره تفسیر قرآن را بنویسم و تدوین المیزان را مدیون مادرم هستم.

وی تاکید کرد: ما هم باید کاری برای قرآن انجام دهیم و خدمتگذار صادق باشیم در مرحله اول رفتار و گفتار ما بوی قرآن دهد و هم بتوانیم دیگران را به این سفره با برکت دعوت کنیم.

 

بازتاب خبر در دیگر رسانه ها:

گزارش تصویری حوزه

گزارش تصویری برنا

-------------

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری مهر

خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری شفقنا

خبرگزاری برنا

-------------

سایت تلاوت

سایت صاحب خبر

سایت قم نیوز

سایت قم فوری

سایت چکاوک

سایت خبروان

سایت خبربان

سایت آرمانین

سایت شهربیست

 

 

بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • گالری تصاویر
    بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • هیچ دیدگاهی برای این خبر نوشته نشده است
    طراحی شده توسط مدرن هاست
    ورود به پنل کاربری