علامه طباطبایی
ما بزرگترین کاری که در عالم داریم و هیچ کاری
از اطوار و شئون زندگی ما مهمتر از آن نیست،
این است که خود را بسازیم.
رهبر فرزانه انقلاب
او مجموعه ای از فرهنگ و معارف اسلام بود،
فقیه بود ، حکیم بود،آگاه از اندوخته های فلسفی
شرق و غرب بود. مفسر قرآن بود...
یک مربی ۱۵ساله قرآن کریم به همراه مادرش: برنامه قرآنی حافظان باید مخصوص هر شخص باشد/ حفظ قرآن در خردسالی «برنامه، مربی و همراه خوب» می خواهد
چهارشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰ دیدگاه - ۴۷۳ بازدید

به گزارش روابط عمومی دارالقرآن علامه طباطبایی؛ میترا گنجینه باف ۱۵ ساله از استان قزوین که در مقطع اول دبیرستان تحصیل می کند و سه سالی است که آموزش قرآن را می دهد، در خصوص چرایی تمایل به حفظ قرآن خود اظهارداشت: دوست داشتم کلام خدا را بخوانم و بدانم چه مطالبی در قرآن آمده و فرمان ها را اطاعت کنم و اسلام را بدون تحقیق نپذیرم و فقط تسلیم نباشم قبل از آن مطالعه کردم و معنا را خواندم تا دلایل قرآنی برای پذیرش دین داشته باشم.

وی ادامه داد: برخی از آیات را که با معنی خواندم خوشم آمد و خواستم آیه ها را همراه با معنا حفظ کنم تا بتوانم با کلام خدا به مردم توضیح دهم که خداوند در قرآن چه گفته است لذا آموزش قرآن را آغاز و اول راهنمایی حافظ کل شدم.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه خودم هم زمانی قرآن آموز بودم می دانم باید به نحوی رفتار کنم که قرآن آموز علاقه پیدا کند نباید زیاد سخت و زیاد آسان گرفت.

این مربی قرآن افزود: برخی جاها افراد از آسان گرفتن زیاد در موسسات قرآنی، خسته می شوند زیرا جلوی پیشرفت فرد را می گیرند و می گویند باید همراه کلاس پیش بروی در صورتی که ممکن است فرد استعداد بیشتری داشته باشد؛ باید اعتدال در آموزش باشد و برای هر شخص مطابق با خودش برنامه قرآنی تعریف شود.

وی با اشاره به رسالت سنگین قرآن آموزان گفت:‌ مردم احترام بیشتری برای افراد قرآنی قائل می شوند گویا قرآن ارزش و معنویت آدم را بالا می برد و مهر قرآن آموز را در دل دیگران می اندازد البته مردم روی حافظان قرآن حساس تر هستند و اگر کارهای جزئی را گاهی انجام دهند می گویند از یک حافظ قرآن بعید هست لذا باید الگوی خوبی برای قرآن باشیم.

وی افزود: قرآن سبب شد که دقت من حتی در نحوه زندگی و دوست یابی بیشتر شده و دوست های خوب و با ایمان و اهل نماز را برگزیدم.

×××

حفظ قرآن در خردسالی «برنامه، مربی و همراه خوب» می خواهد

زهرا نجفی مادر میترا گنجینه باف و مسئول اجرایی حسینیه قرآن آموزی در قزوین نیز اظهارداشت: مصطفی درخشان یکی از خیرین، حسینیه ای را رایگان در اختیار ما قرار داده و من و دخترم دو نفری آن را اداره می کنیم.

وی به دلیل برپایی کلاس های قرآنی توسط خود و دخترش اشاره کرد و گفت: دخترم را در موسسات قرآنی ثبت نام کرده بودم اما وی به سبب سختگیری ها از قرآن زده شده بود من هم نیت کردم اگر دوباره به قرآن علاقمند و حافظ شد، به دیگران آموزش دهم.

وی ادامه داد: آقای نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی همکاری خوبی برای قرآن آموزی در اقصی نقاط کشور دارند از قم مربی گذاشت و وی دوباره به آموزش قرآن علاقمند شد ما هم دو سال است که آموزش قرآن را شروع کردیم و در این مدت حدود ۲۵ نفر در حال آموزش هستند و دختر خودم و یک نفر دیگر حافظ کل شدند.

نجفی تصریح کرد: هر کس بخواهد قدم در حفظ بگذارد بخصوص خردسالان «برنامه، مربی و همراه خوب» می خواهد مادر در موفقیت خردسالان نقش دارد و اگر کمک نکند و در خانه با کودک کار نکند پیشرفت سخت می شود.

وی با بیان اینکه آموزش همراه با بازی برای خردسالان بسیار جواب می دهد، گفت: روز اول من به خردسالان می گویم ما نمی خواهیم قرآن کار کنیم ما می خواهیم بازی کنیم و تا سه روز فقط بازی می کنیم تا اعتماد کودک جلب و با هم دوست شویم و سپس آموزش را آغاز می کنیم.

وی با بیان اینکه قرآن مانعی درس خواندن نیست گفت: دخترم سه سالی است که آموزش می دهد و در مسابقات کشوری رتبه آورده و معدل درسی اش هم بالاست و به نظر من قرآن نور است و علم هم نور است و نور جای نور را تنگ نمی کند بلکه برکت هم می دهد.

وی در پایان گفت: از مسئولان می خواهم استعدادهای پنهان در اقصی نقاط کشور را کشف و به آنان توجه کنند زیرا برخی ساکن روستاها هستند و کسی نیست که به آنان آموزش دهد در صورتی که آنان هم ذوق و تمایل به یادگیری و حفظ قرآن دارند به عنوان مثال من قرآن آموزی دارم که برای یکی از روستاهای قزوین است و حتی اجازه نمی دهند که وی برای مسابقات به شهرستان های دیگر برود.

 

بازتاب خبر در رسانه ها:

 

 

بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • گالری تصاویر
    بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • هیچ دیدگاهی برای این خبر نوشته نشده است
    طراحی شده توسط مدرن هاست
    ورود به پنل کاربری