علامه طباطبایی
ما بزرگترین کاری که در عالم داریم و هیچ کاری
از اطوار و شئون زندگی ما مهمتر از آن نیست،
این است که خود را بسازیم.
رهبر فرزانه انقلاب
او مجموعه ای از فرهنگ و معارف اسلام بود،
فقیه بود ، حکیم بود،آگاه از اندوخته های فلسفی
شرق و غرب بود. مفسر قرآن بود...
یک داور ملی و خادم قرآن کریم: مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) چند ویژگی منحصر به فرد دارد / تاثیر حفظ قرآن بر حافظان نمایان باشد
چهارشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰ دیدگاه - ۶۰۲ بازدید

به گزارش روابط عمومی دارالقرآن علامه طباطبایی؛ حوریه عقبایی دانشجوی دکترای فقه وحقوق که حدود ۳۰ سال فعالیت قرآنی و بیش از ۲۵ سال است داور مسابقات مختلف قرآنی را برعهده دارد، گفت: چندین سال در مسابقات امام علی(ع) به عنوان داور و رئیس هیات داوران بوده ام، حسن بزرگ این مسابقات این است که همه مردم می توانند در آن شرکت کنند در صورتی که ما در مسابقات نهاادهای دیگر که حضور داریم فقط ممکن است افراد خاصی مانند کارمندان یا خانواده فلان وزارتخانه بتوانند شرکت کنند.

وی افزود: در مسابقات بسیج هم مانند مسابقات امام علی(ع)، همه حافظان و قاریان اعم از کارمند، دانشجو، دانش آموز یا شاغل در نهادهای دیگر، می توانند شرکت کنند و افراد را گروه بندی یا قشر بندی نمی کنند.

وی ادامه داد: حسن دوم مسابقات امام علی(ع) این است که به نسبت سال های گذشته از نظر کمی و کیفی پیشرفت داشت و امسال در قم برگزار شد و متسابقین می توانستند زیارت حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران بروند لذا بازتاب خیلی خوبی داشت و برخی متسابقین اظهارکردند که در طول عمرشان قم نیامده بودند و به بهانه مسابقه توانستند زیارت و عبادت هم داشته باشند.

این داور قرآنی گفت: حسن دیگر این مسابقات که در سال گذشته هم بود این است که وقتی فرد مسابقه می داد همان لحظه کارنامه آماده و نمره آن در برد به صورت الکترونیکی زده می شد این اقدام کمتر در جاهای دیگر است که خیلی عالی است و فرد می داند نفر چندم است که مسابقه می دهد و رتبه اش چقدر است این ابتکار منحصر به مسابقات امام علی(ع) است و کمتر جایی این اتفاق می افتد.

مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) دو مرحله ای شود

وی گفت: اشکال این مسابقات هم این است که چون شرکت کننده ها به بیش از پنج هزار نفر رسیده اند اسکان، تدارکات و پشتیبانی با مشکل مواجه می شود اگر دو مرحله استانی یا منطقه ای و کشوری برگزار شود تعداد بسیار بیشتری شرکت می کنند و تعداد در مرحله نهایی کمتر می شود.

وی تصریح کرد: اینکه تازه واردها کنار حافظان وقاریان برجسته قرانی قرار می گیرند و با یکدیگر آشنا می شوند خوب است اما چند سال است که این کار را انجام و این مسابقات شناخته شده و دیگر نیازی نیست ادامه دهند زیرا از این پس باعث می شود که فردی که تازه حافظ کل شده در کنار فردی که در مسابقات بین المللی راه پیدا کرده قرار گیرد و روحیه و اعتماد به نفس شان را از دست بدهند و فکر می کنند نمی توانند از عهده این مسابقات برآیند و چه بسا برخی دیگر شرکت نکنند.

استاد عقبایی با اشاره به اینکه در مسابقات قرآنی برد وباخت مطرح نیست، گفت: هر کس که در مسابقات شرکت می کند برنده است و باید شکر گذار خداوند باشند و اقدام برای شرکت در مسابقات هم برد است.

وی گفت: هدف عالی تمام مسابقات و محافلی که برگزار می شود این است که انس با قرآن و تدبر در آن بوجود آید و اخلاق و فرامین قرآنی به صورت عملی در جامعه پیاده شود.

خادمان قرآنی باید افزایش یابند

وی به عنوان کسی که در قسمت آموزش، ترویج و پژوهش های قرآنی تلاش کرده و دو سال پیش موفق به دریافت لوح تقدیر خادم قرآنی از رئیس جمهور شد، گفت: بسیاری از افراد در کشور اسلامی ما خادم قرآن هستند اما تعدادی موفق به دریافت نشان از مقامات می شوند که این مهم بایستی بویژه در مورد خانم ها افزایش یابد.

حافظان دچار رکود نشوند

این فعال قرآنی با تاکید بر اینکه پس از حفظ نباید قرآن را رها کرد و دچار رکود شد، گفت: آن هایی که حافظ هستند باید تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهند زیرا در کار قرآنی نباید رکود باشد حافظ قرآن باید دوره های تدبر و تفسیر در قرآن را طی کند و در جهت عمل به قرآن تلاش کند.

تاثیر حفظ قرآن بر حافظان نمایان باشد

وی ادامه داد: باید در وجود یک حافظ قرآن اخلاق و عمل قرآنی را ببینیم وتاثیرات حفظ قرآن در فرد دیده شود در غیراین صورت تاثیر منفی بر جامعه می گذارد وحتی شرکت کننده ها در مسابقات قرآنی باید الگویی برای دیگران باشند.

 

بازتاب خبر در رسانه ها:

سایت خبری شهربیست

 

 

بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • گالری تصاویر
    بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • هیچ دیدگاهی برای این خبر نوشته نشده است
    طراحی شده توسط مدرن هاست
    ورود به پنل کاربری