علامه طباطبایی
ما بزرگترین کاری که در عالم داریم و هیچ کاری
از اطوار و شئون زندگی ما مهمتر از آن نیست،
این است که خود را بسازیم.
رهبر فرزانه انقلاب
او مجموعه ای از فرهنگ و معارف اسلام بود،
فقیه بود ، حکیم بود،آگاه از اندوخته های فلسفی
شرق و غرب بود. مفسر قرآن بود...
یک بانوی قرآنی: فعالیت های قرآنی باید متمرکز شود / آرامش بهترین دستاورد قرآن برای من بود
یکشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰ دیدگاه - ۲۳۷ بازدید

یک بانوی قرآنی شرکت کننده در دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) اظهارداشت: از ۱۰ سالگی وارد حوزه قرآنی شدم و ۱۸ سالگی تصمیم بر حفظ قرآن گرفتم و هم اکنون ۱۰ سالی است که در این حیطه فعالیت می کنم و آرامشی که همیشه همراه من شده بهترین دستاورد و تاثیر قرآن برای من بوده است.

توجه به بایدها و نبایدها از مزایای تمسک به قرآن است

راضیه سادات موسوی شرکت کننده در رشته ۱۰ جزء قرآن کریم از مشهد در پاسخ به این سوال که زندگی شما پس از حفظ قرآن با پیش از آن تفاوتی دارد؟ اظهارداشت: زندگی من پس از ورود به عرصه قرآن کاملا متفاوت شده و به غیر از آرامش روحی که فرد پیدا می کند حفظ قرآن سبب می شود که آدم به بایدها و نبایدها بیشتر توجه کند و پایبند به بایدها و دوری از نبایدها می شود؛ حفظ باعث می شود که این کردار ناخودآگاه بوجود آید.

این کارشناسی علوم قرآنی در پاسخ به این سوال که چرا قرآن را انتخاب کردید؟ اظهارداشت: پیش زمینه خانوادگی آن را داشتیم؛ الگو و روش خانواده و علاقه فردی سبب شد که من این راه را انتخاب کنم.

این حافظ کل قرآن گفت: در کشور ما در بحث قرآن موازی کاری می شود هرچند در گذشته بیش از این موازی کاری می شد.

وی تاکید کرد: اگر تمام فعالیت های قرآنی منسجم شود و همه دستگاه ها با هم کار کنند جلوی بسیاری از موازی کاری ها گرفته می شود

فعالیت های قرآنی باید متمرکز شود

وی گفت: نمونه آن این است که مسابقات سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان اوقاف و مسابقات سازمان سنجش با سازمان تبلیغات با هم برگزار شد و این متمرکز بودن خیلی خوب است واگر همه به این شکل پیش رود فعالیت های قرآنی متمرکز می شود و از صرف هزینه ها جلوگیری می شود.

نیازمند سازمانی برای ساماندهی امور قرآنی هستیم

وی تصریح کرد: نیازمند سازمانی برای ساماندهی امور قرآنی هستیم تا مانع موازی کاری دستگاه ها و موسسات قرآنی شود

وی بر برپایی مسابقات قرآنی که مسبب انگیزه بخشی به متسابقین می شود تاکید می کند و می گوید تعداد شرکت در مسابقات قرآنی از دستم خارج شده و شاید بیش از ۲۰ بار باشد و رتبه هایی هم از سوی حرم رضوی و سازمان اوقاف کسب کردم و باز هم با داشتن همسر و دو فرزند کوچک شوق قرآن خواندن و مسابقه دادن دارم و از مسئولان می خواهم که مسابقات هر چه باشکوه تر برپا شود.

 

به گزارش روابط عمومی دارالقرآن امام علی(ع)؛ یک بانوی قرآنی شرکت کننده در دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)، در پاسخ به این سوال که اثر قرآن در زندگی تان چگونه بود؟ اظهارداشت: از زمانی که قرآن را آغاز کردم تاثیر فراوانی در زندگی ام داشت و نحوه رفتار با همسر، فرزندان و مادرم را پیدا کردم و تا جایی که توانستم عمل کردم و پس از قرآن توانستم رابطه بهتری با آنان داشته باشم و اطرافیان هم تاثیر گرفتند.

آمنه رنجبرپور در رشته حفظ ۱۰ جزء در این مسابقات شرکت کرد، افزود: پنج سال است در زمینه حفظ قرآن فعال هستم؛ حدود شش بار در مسابفات شرکت کردم و یک بار حائز رتبه سوم شدم و به این نتیجه رسیدم که مشکلات در همه زندگی ها هست لذا باید راه آرامش را در زندگی پیدا کرد؛ من آرامشی با قرآن بدست آوردم که پس از آن دیگر نمی توانم روزی بدون خواندن قرآن بگذرانم و دعا می کنم خداوند این لطف را از من نگیرد.

آرامش در مصیبت را از قرآن می گیرم

وی در پاسخ به این سوال که در چه زمینه ای قرآن به داد شما رسیده است؟ گفت: در مشکلات و مصیبت ها آرامشم را از قرآن می گیرم.

تبلیغ قرآن زیاد شود، فساد کم می شود

وی در پاسخ به این سوال که اگر عمل و تبلیغ قرآن بیشتر شود، چه کم می شود؟ گفت: انواع فساد و بی بندباری و آسیب های اجتماعی، گرانی و کم فروشی کم می شود.

عمل به قرآن آسیب های اجتماعی را کم می کند

این فعال قرآنی تاکید کرد: اگر همه به قرآن عمل کنند این همه تبعیض نیست و جامعه سالم می شود متاسفانه هم اکنون اینگونه نیست و به هم رحم نمی کنیم از ریزه کاری ها تا حد کلان مسائل کشوری به هم مرتبط است و همه مشکلات با عمل به قرآن برطرف می شود.

اساتید برجسته قرآنی در کل کشور حضور پیدا کنند

وی در مورد فراهم بودن آموزش قرآن در استان های مختلف، گفت: در استان البرز محیط قرانی فراهم نیست ما برای یافتن استاد قرآنی باید تلاش و پیگیری زیادی داشته باشیم و امکاناتی برای علاقمندان فراهم نیست.

وی تصریح کرد: اساتید برجسته قرآنی باید در کل کشور حضور پیدا کنند ما دوره های آموزش مربیگری را گذرانیدم و می خواهیم آموزش قرآن را داشته باشیم اما مسئولان به ما می گویند خودتان باید مکانی را بگیرید و اگر کلاسی را در اختیار شما بگذاریم حتی هزینه ایاب وذهاب را پرداخت نمی کنیم.

رنجبر پور گفت: محیط قرآن آموزی در همه شهرهای کشور از جمله در ساوبجلاغ البرز برای قرآن آموزی خیلی فراهم نیست و آموزش دادن ها محدود است مانند قم نیست که قرآن به روش های مختلف آموزش داده شود.

وی در خصوص چگونگی آشنایی با دوره های حفظ قرآن گفت: دوست خوب مسبب این شد که من وارد حوزه آموزش قرآن شویم همانطور که دوست ناباب افراد را در راه خود می کشانند دوست خوب هم مسیر درست را به فرد نشان می دهد و واقعا به این رسیدم دوست خوب و بخصوص دوست قرآنی چقدر اثرش را در زندگی می گذارد.

 

بازتاب خبر در دیگر رسانه ها:

 

 

بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • گالری تصاویر
    بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • هیچ دیدگاهی برای این خبر نوشته نشده است
    طراحی شده توسط مدرن هاست
    ورود به پنل کاربری