علامه طباطبایی
ما بزرگترین کاری که در عالم داریم و هیچ کاری
از اطوار و شئون زندگی ما مهمتر از آن نیست،
این است که خود را بسازیم.
رهبر فرزانه انقلاب
او مجموعه ای از فرهنگ و معارف اسلام بود،
فقیه بود ، حکیم بود،آگاه از اندوخته های فلسفی
شرق و غرب بود. مفسر قرآن بود...
یک بانوی قرآنی: آرامش در مصیبت را از قرآن می گیرم
دوشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰ دیدگاه - ۱۹۱ بازدید

به گزارش روابط عمومی دارالقرآن امام علی(ع)؛ یک بانوی قرآنی شرکت کننده در دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) که در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار شده است، در پاسخ به این سوال که اثر قرآن در زندگی تان چگونه بود؟ اظهارداشت: از زمانی که قرآن را آغاز کردم تاثیر فراوانی در زندگی ام داشت و نحوه رفتار با همسر، فرزندان و مادرم را پیدا کردم و تا جایی که توانستم عمل کردم و پس از قرآن توانستم رابطه بهتری با آنان داشته باشم و اطرافیان هم تاثیر گرفتند.

مصاحبه هایی با چند تن از بانوان قرآنی در مسابقات انجام گرفته که به شرح ذیل است:

آمنه رنجبرپور در رشته حفظ ۱۰ جزء در این مسابقات شرکت کرده، افزود: پنج سال است در زمینه حفظ قرآن فعال هستم؛ حدود شش بار در مسابفات شرکت کردم و یک بار حائز رتبه سوم شدم و به این نتیجه رسیدم که مشکلات در همه زندگی ها هست لذا باید راه آرامش را در زندگی پیدا کرد؛ من آرامشی با قرآن بدست آوردم که پس از آن دیگر نمی توانم روزی بدون خواندن قرآن بگذرانم و دعا می کنم خداوند این لطف را از من نگیرد.

آرامش در مصیبت را از قرآن می گیرم

وی در پاسخ به این سوال که در چه زمینه ای قرآن به داد شما رسیده است؟ گفت: در مشکلات و مصیبت ها آرامشم را از قرآن می گیرم.

تبلیغ قرآن زیاد شود، فساد کم می شود

وی در پاسخ به این سوال که اگر عمل و تبلیغ قرآن بیشتر شود، چه کم می شود؟ گفت: انواع فساد و بی بندباری و آسیب های اجتماعی، گرانی و کم فروشی کم می شود.

عمل به قرآن آسیب های اجتماعی را کم می کند

این فعال قرآنی تاکید کرد: اگر همه به قرآن عمل کنند این همه تبعیض نیست و جامعه سالم می شود متاسفانه هم اکنون اینگونه نیست و به هم رحم نمی کنیم از ریزه کاری ها تا حد کلان مسائل کشوری به هم مرتبط است و همه مشکلات با عمل به قرآن برطرف می شود.

اساتید برجسته قرآنی در کل کشور حضور پیدا کنند

محیط قرآن آموزی در همه کشور فراهم نیست

وی در مورد فراهم بودن آموزش قرآن در استان های مختلف، گفت: در استان البرز محیط قرانی فراهم نیست ما برای یافتن استاد قرآنی باید تلاش و پیگیری زیادی داشته باشیم و امکاناتی برای علاقمندان فراهم نیست.

وی تصریح کرد: اساتید برجسته قرآنی باید در کل کشور حضور پیدا کنند ما دوره های آموزش مربیگری را گذرانیدم و می خواهیم آموزش قرآن را داشته باشیم اما مسئولان به ما می گویند خودتان باید مکانی را بگیرید و اگر کلاسی را در اختیار شما بگذاریم حتی هزینه ایاب وذهاب را پرداخت نمی کنیم.

رنجبر پور گفت: محیط قرآن آموزی در همه شهرهای کشور از جمله در ساوبجلاغ البرز برای قرآن آموزی خیلی فراهم نیست و آموزش دادن ها محدود است مانند قم نیست که قرآن به روش های مختلف آموزش داده شود.

وی در خصوص چگونگی آشنایی با دوره های حفظ قرآن گفت: دوست خوب مسبب این شد که من وارد حوزه آموزش قرآن شویم همانطور که دوست ناباب افراد را در راه خود می کشانند دوست خوب هم مسیر درست را به فرد نشان می دهد و واقعا به این رسیدم دوست خوب و بخصوص دوست قرآنی چقدر اثرش را در زندگی می گذارد.

یک بانوی کارشناس ارشد حافظ قرآن:  قرآن انسان را از ظواهر دنیا دور می کند / جدایی از قرآن باعث عقب ماندگی است

به گزارش ستاد خبری دارالقرآن امام علی(ع)؛ زهرا ترکاشوند از قم، متولد ۱۳۶۰ از شرکت کننده های رشته ترتیل قرآن کریم در دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) است، فرصتی دست داد تا با این کارشناس ارشد رشته علوم قرآن وحدیث به گفت وگو بپردازیم.

خواندن این گفت وگو که مشروح آن در ادامه می آید خالی از لطف نیست.

  • آموزش قرآن را از چه زمانی آغاز کردید؟

از ۱۲ سالگی آموزش قرآن را آغاز کردم و همه دوره های قرآنی را اعم از روخوانی، روان خوانی، تجوید، ترتیل و حفظ شرکت کردم.

  • چقدر در زندگی تان تاثیر داشته است؟

به دلیل اینکه قرآن «نور علی نور» است از همه لحاظ روی زندگی اثر می گذارد و راه زندگی را به انسان نشان می دهد.

قرآن انسان را از ظواهر دنیا دور می کند

  • مهمترین درس قرآن به شما چه بوده است؟

قرآن همه اش درس است اما برجسته ترین موهبتی که قرآن نصیب من کرده این است که امروزه بسیاری از خانم ها سرگرم مادیات، ظواهر دنیا و پرداختن به زیبایی های ظاهری شده اند اما ظواهر دنیایی برای من بی ارزش شده است.

قرآن آنقدر زیباست که زیبایی های دنیایی در مقابل آن برایت از اهمیت می افتد و نیازمند و دربند زیبایی های ظاهری نیستی

مانوسان با قرآن در بند ظواهر دنیا قرار نمی گیرند.

جدایی از قرآن باعث عقب ماندگی است

  • به گفته مقام معظم رهبری دشمنان، دین منزوی را می خواهند؛ چطور اسلام از انزوا خارج می شود؟

با عمل به قرآن می توان اسلام را از انزوا خارج کرد زیرا راه و روش زندگی و همه آنچه می خواهیم در قران است حتی بسیاری از دستاوردهای کشورهای پیشرفته از قرآن گرفته شده، منتهی مستقیم اعتراف نمی کنند.

قرآن باعث سعادت است و جدایی از آن باعث عقب افتادگی است.

  • در آستانه ۲۲ بهمن و چهلمین فجر انقلاب هستیم به نظر شما چه میزان به فجر و شکوفایی قرآنی نزدیک شده ایم؟

خدا را شکر ایران پس از انقلاب در زمینه آموزش رشته های مختلف قرآنی و تربیت اساتید، قاریان و حافظان قرآنی رشد چشم گیری داشته و قاریان و حافظان ممتاز در سراسر جهان داریم اما نمی توان به این دستاوردها اکتفا کرد.

کم کاری مسئولان در عرصه های قرآنی مشهود است

به فرموده رهبر انقلاب هنوز خیلی جای کار دارد هر چه کار کنیم کم است با همه پیشرفت ها هنوز ابتدای راه هستیم و به جایی که شایسته قرآن است نرسیده ایم.

قرآن باید در کشور پیاده شود

درک معانی و مفاهیم و عمل به قرآن اصل اساسی است و باید قرآن را به صورت عملی در کشور پیاده کرد.

کشور ما از لحاظ درک معانی و عمل به قرآن هنوز ضعیف است

مشکلات کشور ناشی از درک نکردن معانی قرآن است

این مشکلاتی که در کشور شاهد هستیم ناشی از این است که هنوز مفاهیم و معانی قرآن را درک نکردیم و آن را در سطح ملی اجرایی نکرده ایم.

مسئولان در زمینه قرآن کم کاری می کنند

  • به نظر شما اگر مسئولان مانند زمان انتخابات که برای رسیدن به قدرت تلاش می کنند و از همه ظرفیت ها استفاده می کنند برای قرآن تلاش می کردند و پیاده کردن آن در جامعه ما متحول نمی شد؟

صد درصد جامعه متحول می شود؛ ما که در این عرصه فعال هستیم از نزدیک شاهدیم مسئولان در این زمینه کم کاری می کنند و به نسبت اهمیت این موضوع، کمترین بودجه به قرآن اختصاص می یابد با اینکه نسبت به برخی جاها هزینه بالایی هم نمی خواهد.

قرآن در این مملکت مانند گمشده و گوهری است که آنگونه که باید شناخته نشده و تبلیغ و بهای به آن کم است.

به نحوی شده که اگر کلاس قرآنی در مساجد و پایگاه های بسیج برگزار و مختصر هزینه ای برای کمک به مسجد گرفته شود مردم شگفت زده می شوند و می گویند برای قرآن نباید هزینه دریافت شود در صورتی که کمک دولتی هم نمی شود.

از برگزاری این مسابقات که باعث انگیزه و روحیه بخشی به فعالان قرآنی است خیلی ممنون هستیم.

 

یک بانوی قرآنی:  فعالان قرآنی در ویترین چشم مردم قرار دارند

به گزارش ستاد خبری دارالقرآن امام علی(ع)؛ یک بانوی قرآنی شرکت کننده در دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)، با بیان اینکه فعالان قرآنی در ویترین چشم مردم قرار دارند، گفت: مردم خیلی بکار می برند که شما که حافظ قرآن هستید فلان اقدام را انجام می دهید یا نه؟ خودم هم به برادرم که حافظ کل قرآن است می گویم که در شان تو نیست حتی کارهای کوچک که در نظر مردم قبیح هست را انجام دهی.

فاطمه نبی لو از اسلام شهر که در رشته قرائت این مسابقات شرکت کرده است، گفت: از ۱۵ سالگی آموزش قرآن را آغاز کردم و پنج سال است که در رشته قرائت و حفظ فعالیت می کنم و زندگی ام با قبل از قرآن متفاوت شده و با خدا بهتر انس گرفتم.

وی در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی باعث شد که قرآن را انتخاب کنید؟ گفت: ابتدا برادرم برای حفظ قرآن ثبت نام کرد و هم اکنون حافظ کل است وی ما را به این راه ترغیب کرد و سپس خانوادگی در این عرصه وارد شدیم برادر پنج ساله ام هم مشتاق به آموزش قرآن شده و در کلاس های حفظ شرکت می کند.

حق و باطل با قرآن نمایان می شود

این قرآن آموز گفت:‌ قرآن روی همه ابعاد زندگی و حتی دوست یابی ما اثر گذاشته و برخی اقداماتی را که می خواهیم انجام دهیم با قرآن می سنجیم و زمانی که به مشکل برمی خوریم در تشخیص حق و از باطل به قرآن رجوع می کنیم امیدواریم که بتوانیم در این مسیر بمانیم و قرآن را در زندگی به کار گیریم.

وی در مورد سطح مسابقات در این دوره نیز گفت: مسابقات این دوره در سطح بالایی بود و تصمیم دارم تا با تلاش و آمادگی بیشتر برای سال آینده شرکت کنم و بتوانم رتبه بهتری را کسب کنم.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

+

بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • گالری تصاویر
    بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • هیچ دیدگاهی برای این خبر نوشته نشده است
    طراحی شده توسط مدرن هاست
    ورود به پنل کاربری