علامه طباطبایی
ما بزرگترین کاری که در عالم داریم و هیچ کاری
از اطوار و شئون زندگی ما مهمتر از آن نیست،
این است که خود را بسازیم.
رهبر فرزانه انقلاب
او مجموعه ای از فرهنگ و معارف اسلام بود،
فقیه بود ، حکیم بود،آگاه از اندوخته های فلسفی
شرق و غرب بود. مفسر قرآن بود...
سردار رحیم صفوی: استاد پرورش هیچگاه از راه خدا و خدمتگذاری به مردم خارج نشد
جمعه, ۷ دی ۱۳۹۷ - ۰ دیدگاه - ۴۶۷ بازدید

استاد پرورش در اندیشه و تفکر به خاطر محشور بودن با روحانیت و علمایی همچون علامه بهشتی و شهید مطهری و علامه محمد تقی جعفری در اندیشه و تفکر در کتاب هایی که نوشته است دچار اعوجاج و کجی نشد. استاد پرورش حتی مقابل دشمن خود از دایره انصاف و عدالت خارج نشد

به گزارش ستاد خبری دارالقرآن علامه طباطبایی؛ مراسم بزرگداشت پنجمین سالگرد ارتحال عارف فرزانه، دانشمند مجاهد و یاور صدیق انقلاب، مرحوم استاد سید علی اکبر پرورش(رض) با حضور حضرات آیت الله استادی و آیت الله مقتدایی از اعضای شورای عالی حوزه های علمیه، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، آیت الله دکتر احمد عابدی از مدرسین حوزه، آیت الله بنیادی دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین، آیت الله واعظ موسوی دبیر انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی و جمعی از علماء، فضلا و اندیشمندان، شاگردان و همرزمان دفاع مقدس، مسئولان و خدمتگذاران و ارادتمندان آن معلم دلسوز و مربی عرصه تعلیم و تربیت، در بیت شریف مفسر کبیر قرآن، شامگاه جمعه هفتم دی ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در بیت علامه طباطبایی برگزار شد.

سردار سید یحیی رحیم صفوی از شاگران استاد پرورش و فرمانده سابق سپاه پاسداران و دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور مربوط به نیروهای مسلح، در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: صمیمانه از طرف خانواده استاد پرورش و ستاد بزرگداشت استاد و دارالقرآن علامه طباطبایی از حضور تمام بزرگواران و اساتید حوزه علمیه قم و کسانی که تشریف آوردند قدردانی و تشکر می کنم واز جناب آقای مرتضی نجفی قدسی که قبول زحمت کردند تا پنجمین سالگرد استاد پرورش در این مکان برگزار شود تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه دومین باری است که در این مکان می آیم و جذبه مرحوم علامه را با تمام وجودم احساس می کنم، اظهارداشت: از رحلت استاد پرورش پنج سال گذشت و ۲۲ بهمن امسال ملت بزرگ ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیرند.

وی افزود: این چهار دهه پس از انقلاب اسلامی، مشکلات و سختی هایی داشت و هم انسان های موثر و شخصیت های پیرو امام و رهبری در این ۴۰ سال فراز و فرودهایی داشتند و این موج همچنان ادامه دارد.

سردار صفوی ادامه داد: بنده به عنوان شاگر استاد پرورش و در سن ۶۶ سالگی که نمی دانم چرا خداوند مرا قبول به شهادت نکرد اما اظهار می کنم که هیچ گاه از مردن در راه خدا نترسیدم اما همواره در جبهه ها می خواندم «و افوض امری الی الله انه بصیر بالعباد» ما سر و جان را به میدان آوریم از تیر و ترکش هم نمی ترسیدیم اما نمی دانم چرا شهادت نصیب ما نشد اما از خداوند می خواهم که عاقبت این بنده حقیر و همه شما را ختم به خیر کند.

استاد پرورش از راه خدا و خدمتگذاری به مردم خارج نشد

وی با بیان اینکه من از دوران دبیرستان شاگرد استاد پرورش بودم و در این مدت دائم خدمت استاد پرورش می رسیدم، گفت: استاد پرورش از جمله یاوران امام و رهبری و از جمله خدمتگذاران این مردم بود که از خصوصیات ویژه و منحصر به فرد برخوردار بود؛ او از صراط مستقیم، صراط خدمت گذاری به مردم و از صراط مرجعیت و روحانیت و در راه خدا بودن خارج نشد.

وی با بیان تشریح اندیشه، تفکر و اخلاق و رفتار و عملکرد استاد پرورش گفت: در اندیشه و تفکر به خاطر محشور بودن با روحانیت و استفاده از آثار علمایی همچون علامه طباطبایی، شهید بهشتی و شهید مطهری و علامه محمد تقی جعفری در اندیشه و تفکر در کتاب هایی که نوشته است دچار اعوجاج و کجی نشد.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری تاکید کرد: کتاب های استاد پرورش را مطالعه کنید زیرا از حضرت مهدی(عج) سخن گفتن و نوشتن و تالیف تفسیر قرآن کار سختی است بخصوص اینکه ایشان در سیاست وارد شد و مناصب سیاسی و حکومتی گرفت اما در پست و مقام و منصب سیاسی که مناصب قدرت است دچار غرور و تکبر نشد و دوم اینکه از خط امام و خدمتگذاری به مردم جدا نشد.

وی تاکید کرد: در جاهایی سیاست با دیانت و اخلاق فاصله می گیرد و جمع کردن قدرت و سیاست بسیار دشوار است و من به عنوان فردی که سال ها فرمانده سپاه بودم می گویم که هر کس قدرت را در دست گیرد و دچار غرور نشود اقدام مهمی را انجام داده است.

وی گفت:‌استاد پرورش زمانی که وزیر آموزش وپرورش بود در واقع مانند یک معلم سال ۴۶ برخورد می کرد و قدرت آن را نگرفت بلکه او قدرت را گرفت زیرا با قرآن محشور و اهل گریه و دعای ندبه و کمیل بود و بسیار زیبا می خواند و می گریست.

سردار صفوی ادامه داد: زمانی هم که به منزل ایشان می رفتیم با پذیرایی خوب و شوخی و خواندن شعرهای زیبا ما را می خنداند و خستگی را از تن ما خارج می کرد و وی بسیار خوش مشرب و اهل شوخی بود اما شوخی های آن هم در چارچوب اسلام و عرف و اخلاق بود.

استاد پرورش حتی مقابل دشمن خود از دایره انصاف و عدالت خارج نشد

وی گفت: با وجود اینکه استاد پرورش با بنی صدر درگیر بود اما در اخلاق و رفتار واقعا خوب عمل می کرد و انصاف را رعایت می کرد و بسیار منطقی، با شجاعت و قاطعیت در مقابل اشتباه های بنی صدر می ایستاد و زمان عزل بنی صدر در مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری و ایشان صحبت کردند و واقعا پیشنهاد می کنم که صحبت های هر دو بزرگوار را که در ۲۴ آذرماه سال ۶۰ بیان کردند را بخوانید که از دایره انصاف و عدالت خارج نشدند.

وی گفت: استاد پرورش از نظر عملکرد هم یک انسان مطلوب قرآن و اسلام بود و واقعا با تمام وجود خدمت می کرد و متن صحبت های ایشان در مجلس خبرگان که تدوین قانون اساسی انجام می شد راجع به ولایت فقیه و سپاه پاسداران موجود و شایسته مطالعه است.

سردار با بیان اینکه استاد پرورش در مجالس اول و دوم با صبر و حوصله عمل کرد، گفت: ایشان در تعیین شورای عالی سپاه پاسداران نقش داشت که در آن افراد نسبتا خوبی بر اساس تقوا و فکر و علم بودند و در شورای فرماندهی از ۶ نفر، ۵ نفر تحصیلات دانشگاهی داشتیم و نخستین کارت هایی که چاپ کردیم به امضای دو آیت الله در اصفهان (آیت الله خادمی رحمت الله علیه و آیت الله طاهری) رسید زیرا می خواستیم سپاه در خط روحانیت باشد و ما هم منافق و مجاهد خلق نشویم باید اسلام را از امثال شهید مطهری و شهید بهشتی گرفت نه اینکه از امثال دکتر شریعتی یاد بگیریم.

وی گفت: ایران اول انقلاب ۳۶ میلیون جمعیت داشت و ۴۵ میلیون پس از انقلاب به دنیا آمدند که متفاوت از نسل اول هستند؛ من در دانشگاه درس می دهم و می بینم که الگوهای دیگری در ذهن جوانان ما شکل گرفته است لذا از جوانان می خواهم که کتاب خاطرات استاد پرورش را بخوانند و بینند که یک فرد به عنوان وزیر توانست چگونه عمل کند و در جنگ با شجاعت عمل کند زیرا جنگ شجاعت می خواهد استاد پرورش هم فرد بسیار شجاعی بود و از مردن آن هم بوسیله تیر و ترکش نمی ترسید.

وی در پایان گفت: خداوندا این بزرگوار را با اجداد طاهرینش و با علمایی همچون آیت الله شاهرودی و شهدا محشور بفرما.

 

بازتاب خبر در رسانه ها :

گزارش تصویری فارس

گزارش تصویری حوزه

گزارش تصویری قم فوری

--------------

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری فارس1

خبرگزاری فارس2

خبرگزاری رسا1

خبرگزاری رسا2

خبرگزاری ایبنا

خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری تسنیم1

خبرگزاری تسنیم2

خبرگزاری برنا

خبرگزاری مهر

خبرگزاری جماران

خبرگزاری شفقنا

خبرگزاری نسیم آنلاین

خبرگزاری خبرنگاران جوان

خبرگزاری راه دانا

------------

روزنامه 19دی(pdf)

روزنامه اطلاعات(pdf)(ص13)

روزنامه رسالت

روزنامه رسالت(pdf)

روزنامه جهان اقتصاد

روزنامه اعتدال

روزنامه اعتدال(pdf)

روزنامه جوان

روزنامه جوان(pdf)

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه جمهوری اسلامی(pdf)

روزنامه عصرایرانیان

روزنامه عصرایرانیان(pdf)

روزنامه اقتصادملی

روزنامه شاخه سبز(pdf)(ص آخر)

-----------

سایت صاحب خبر

سایت آخرین خبر

سایت شهرفردا

سایت قم فردا

سایت قم فوری

سایت فانوس نیوز

سایت مخبرنیوز

سایت خبروان

سایت خبرفارسی

سایت خبربان

سایت آرمانین

سایت قطره

سایت آی آرایران

سایت بیان ما

سایت شیعه شفقنا

 

 

 

 

 

بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • گالری تصاویر
    بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • هیچ دیدگاهی برای این خبر نوشته نشده است
    طراحی شده توسط مدرن هاست
    ورود به پنل کاربری