علامه طباطبایی
ما بزرگترین کاری که در عالم داریم و هیچ کاری
از اطوار و شئون زندگی ما مهمتر از آن نیست،
این است که خود را بسازیم.
رهبر فرزانه انقلاب
او مجموعه ای از فرهنگ و معارف اسلام بود،
فقیه بود ، حکیم بود،آگاه از اندوخته های فلسفی
شرق و غرب بود. مفسر قرآن بود...
یک بانوی حافظ، دندانپزشک و کارشناس ارشد علوم قرآنی: افراد مذهبی به رشته های مورد نیاز جامعه ورود پیدا کنند / افراد خوش اخلاق مسئول بسیج و نهاد رهبری در دانشگاه ها شوند
سه شنبه, ۴ دی ۱۳۹۷ - ۰ دیدگاه - ۸۹۱ بازدید

به گزارش ستاد خبری دارالقرآن امام علی(ع)؛ یک بانوی حافظ قرآن در دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)، اظهارداشت: نیاز است که افراد مذهبی به رشته های مورد نیاز جامعه ورود پیدا کنند.

فاطمه عابدینی حافظ و کارشناس ارشد علوم قرآنی که توانسته مقامات قرآنی زیادی را کسب کند و دانشجوی سال سوم دندانپزشکی هم هست در پاسخ به این سوال که به نظر شما حیف نیست که بسیاری از حفاظ به رشته های مختلف داشنگاهی که مرتبط به مباحث قرآنی نیست و بخصوص پزشکی گرایش پیدا کرده اند و آیا به این دلیل است که از نظر مادی تامین نمی شوند؟ گفت: به نظر من نیاز است که افراد قرآنی و مذهبی در رشته های مختلف مورد نیاز جامعه بخصوص در حوزه بانوان ورود پیدا کنند؛ زیرا حفظ قرآن شغل و محلی برای کسب درآمد نیست وآنان هم باید فعالیت علمی داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که از فعالیت های قرآنی تان عقب نمی مانید؟ گفت: از زمانی که وارد رشته دندانپزشکی شدم پاسخ بسیاری شبهات را داده ام و باعث شده در این حوزه فعالیت کنم.

وی با بیان اینکه هدف فرد اگر تبلیغ قرآن باشد و جای دادن آن در قلب مردم باشد اقدام مقدسی است، گفت: در این چند سال، برخی باتعجب به من گفتند چطور یک حافظ قرآن دندانپزشکی وارد شده است؟ و برخی از دوستانم در وادی قرآن وارد شدند و سال گذشته پنج نفر از ورودی های دندانپزشکی حفظ قرآن را آغاز کردند و من هم برای پنج نفر از ورودی های جدید دوره حفظ قرآن را در دانشگاه شروع کردم.

افراد خوش اخلاق مسئول بسیج و نهاد رهبری در دانشگاه ها شوند

وی با بیان اینکه دانشجویان را هم می توان به قرآن جذب کرد، گفت: اگر نواهای خوب قرآنی در دانشگاه ها و مدارس پخش شود حتی در جذب افراد غیرقرآنی هم تاثیر گذار است و عمل به قرآن و اخلاق قرآنی هم سبب جذب می شود و اگر افراد خوش اخلاق و مذهبی در بسیج و نهادهای رهبری دانشگاه ها مسئول و فعال شوند گرایش دانشجویان به فعالیت های مذهبی بیشتر می شود.

وی گفت: اگر اطلاع رسانی با ایجاد کانال های خوب و مطابق نیاز روز و با تشکیل گروه همبستگی بین قرآنی ها بوجود آید در اثرگذاری و گسترش فعالیت های قرآنی نقش بزرگی دارد.

این بانوی قرآنی گفت:‌ اگر امکانی در رشته های مختلف قرآن در فضای مجازی بوجود آید که تمام فعالان قرآنی پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کنند و راهنمایی به هم بدهند هم در پیشبرد اهداف قرآنی آنان موثر است واگر در طول سال فضای صمیمی بین مسئولان و متسابقین ایجاد شود رکود در جامعه قرآنی پدید نمی آید.

 

بازتاب در دیگر رسانه ها:

سایت تی نیوز

 

 

 

بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • گالری تصاویر
    بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • هیچ دیدگاهی برای این خبر نوشته نشده است
    طراحی شده توسط مدرن هاست
    ورود به پنل کاربری