علامه طباطبایی
ما بزرگترین کاری که در عالم داریم و هیچ کاری
از اطوار و شئون زندگی ما مهمتر از آن نیست،
این است که خود را بسازیم.
رهبر فرزانه انقلاب
او مجموعه ای از فرهنگ و معارف اسلام بود،
فقیه بود ، حکیم بود،آگاه از اندوخته های فلسفی
شرق و غرب بود. مفسر قرآن بود...
یک بانوی حافظ قرآن: والدین محیط قرآنی را برای فرزندان آماده کنند/ قرآن آموزان سطح بندی شوند
شنبه, ۱ دی ۱۳۹۷ - ۰ دیدگاه - ۳۱۱ بازدید

قرآن قانون و برنامه زندگی من شده است

به گزارش ستاد خبری دارالقرآن امام علی(ع)؛ یک بانوی حافظ قرآن در دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)، اظهارداشت: از زمانی که حافظ قرآن شدم قرآن قانون و برنامه زندگی من شد.

فاطمه عابدینی متولد سال ۷۴ که از شش سالگی آموزش قرآن را آغاز کرده و ۹ سالگی حافظ کل شده و هشت سال است که مربی قرآن و کارشناس ارشد علوم قرآنی و دانشجوی سال سوم دندانپزشکی است و از سال ۸۴ تا ۹۶ توانسته ۱۰ رتبه اول و دوم استانی، دو رتبه اول و چهارم کشوری کمتر از ۱۶ سال و رتبه های سوم و چهارم کل بالای ۱۶ سال را کسب کند.

وی که در رشته حفظ کل قرآن کریم از قم که در این دور از مسابقات شرکت کرده، در پاسخ به این سوال که به نظر شما آموزش قرآن از سن کم باعث فشار به کودکان می شود؟ گفت: من با تشویق والدین از شش سالگی حفظ قرآن را شروع کردم و ۹ سالگی حافظ کل شدم که البته علاقه را در من دیدند و این راه آسانتر پیش رفت.

والدین از خردسالی کودکانشان را با قرآن آشنا کنند

وی افزود: اگر والدین از سن کم کودک خود را با قرآن و حفظ آن آشنا کنند بهتر است و فرزندان زمان زیادی برای انتخاب راه زندگی دارند و اینکه در حدیث هم داریم که حفظ قرآن باعث بی اثر شدن شبهات می شود برای من ثابت شده است.

این کارشناسی ارشد علوم قرآنی با اشاره به حدیثی که خواندن قرآن از جوانی با گوشت و پوست انسان آمیخته می شود، اظهارداشت: می گویند که ۱۸ سالگی بهترین زمان برای حفظ قرآن است زیرا فرد قواعد را یاد گرفته و علت ها، اعراب و مفاهیم را بهتر متوجه می شود راحت تر است اما نتیجه در سن کم بهتر حاصل می شود.

والدین محیط قرآنی را برای فرزندان آماده کنند

وی با تاکید براینکه از والدین می خواهم که فرزندان خود را به قرآن خواندن مجبور نکنند، گفت: باید فضایی را در خانه فراهم کنند که شخص علاقمند به قرآن شود و به جای موسیقی، نوای قرآن پخش شود تا خردسالان علاقمند و ترغیب شوند زیرا محیط زندگی ناخودآگاه تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: اگر حفظ قرآن به همراه علاقه و تشویق باشد فشاری بر روی فرد وارد نمی کند اما اگر اینگونه نباشد سخت است و پدر ومادر می توانند علاقه را با ایجاد محیط خوب برای فرزندشان فراهم کنند.

این بانوی فعال قرآنی با بیان اینکه قرآن مانع فعالیت های من نبوده و با قرآن و برنامه ریزی می توان تمام مراحل زندگی را با موفقیت پشت سر گذاشت، به خاطره ای اشاره کرد و گفت:‌ در سال سوم راهنمایی که متسابق رشته حفظ کل قرآن در مقطع کشوری در استان مشهد بودم و همزمان در آزمون کارشناسی ارشد علوم قرانی باید شرکت می کردم بحمدلله با کمک و یاری قرآن توانستم رتبه قبولی در آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث بدست آوردم و در مسابقات کشوری هم رتبه نخست را کسب کردم. این برایم خیلی خاطره انگیز است.

وی با بیان اینکه برای حفظ قرآن باید مسیر را درست طی کرد گفت: ابتدا باید با روخوانی و روان خوانی در محیط قرآنی قرار گرفت سپس قرآن را به صورت دقیق و همراه با معنا و اصول آن حفظ کرد.

وی ادامه داد:‌ هرچند فضای قرآنی نسبت به سابق بهتر شده اما تا وضعیت مطلوب فاصله داریم و حیف است که حتی بنری در سطح شهر از این مسابقات ندیدیم که دیگران تشویق شوند در صورتی که مسابقات ترغیب کننده و انگیزه ای برای تلاش بیشتر است.

عابدینی با بیان اینکه پشتیبانی ها متناسب با ظرفیت هر شخص باید انجام شود که وقت قرآن آموزان هدر نرود، افزود: متاسفانه برنامه ای برای حافظان کل که دوره های مختلف را گذرانده اند نیست و در جهت رشد آنان اقدام نمی شود.

قرآن آموزان سطح بندی شوند

وی پیشنهاد داد: قرآن آموزان باید سطح بندی شوند و طبق آن از ظرفیت آنان استفاده شود.

وی به علاقمندان توصیه کرد که اگر حتی شده روزی یک خط حفظ یا یک صفحه روخوانی را داشته باشند زیرا قرآن آنقدر جذابیت دارد که راه را ادامه می دهند و تنها مهم این است که شروع و همت داشته باشند که سبب می شود زندگی جدیدی را با قرآن تجربه می کنند.

این حافظ کل قرآن گفت: قرآن باعث آرامش می شود و اگر مشکلی پیش آید حتی زمزمه اش آرامش بخش است لذا هرجا به مشکل برمی خورم از قرآن کمک می گیرم.

مسابقات، محلی برای رونمایی قرآن آموزان است

وی در خصوص نقش و اهمیت برگزاری مسابقات قرآنی هم گفت: برگزاری مسابقات سبب گستردگی بیشتر آموزش قرآن در جامعه می شود و خیلی خوب و اثرگذار است به عنوان مثال من در مسابقات قرآنی دانشگاه که شرکت کردم بسیاری از دانشجویان هم ترغیب شدند و برخی از دوستانم شروع به حفظ قرآن کردند.

وی تصریح کرد: با برگزاری مسابقات، شرکت کننده ها هم متوجه اشکالات خود می شوند و هر سال بهتر ظاهر می شوند و گویا یک رونمایی و جایی برای دیده شدن فعالان قرآنی است و باعث می شود افراد غیرقرآنی هم خط بگیرند و هر چه باشکوه تر برگزار شود نتیجه بهتری دارد.

 

بازتاب خبر در رسانه ها:

 

 

 

بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • گالری تصاویر
    بازتاب خبر در رسانه ها
  • بازتاب تصویری
  • بازتاب در خبرگزاری ها
  • بازتاب در روزنامه ها
  • بازتاب در سایت ها
  • هیچ دیدگاهی برای این خبر نوشته نشده است
    طراحی شده توسط مدرن هاست
    ورود به پنل کاربری